Epic Games Store a strategie rozdávání her zdarma: Udržitelnost vs. růst hráčské základny

Ve světě digitální distribuce her se Epic Games Store (EGS) drží na předních příčkách díky své politice pravidelného rozdávání her zdarma. Kyle Billings z Epic Games nedávno potvrdil, že tato strategie zůstane i nadále nezměněná, přestože uživatelská základna obchodu rapidně roste a překročila již 90 milionů hráčů.

Nicméně, i přes tuto pozitivní zprávu se vynořují otázky ohledně udržitelnosti tohoto modelu. Během soudního sporu mezi Epicem a Googlem vyšlo najevo, že EGS ještě po letech provozu není ziskový. Steve Allison, šéf Epicu, přiznal, že obchod je stále dotován, což je strategie, kterou Epic aplikuje již od založení EGS.

Vysoké náklady spojené s exkluzivními tituly a podíly z prodeje her jsou patrně významnou zátěží. Epic se navíc snaží lákat vývojáře nabídkou 100% příjmů z prodeje jejich her, což může Epic financovat primárně díky úspěchům své hry Fortnite.