Neverwinter Nights 2 Enhanced Edition: Oznámení a nové detaily

Podle nedávné zprávy webu Gaming on Linux byly zaznamenány změny na backendu na SteamDB u ještě neoficiálně oznámeného remasteru hry Neverwinter Nights 2 Enhanced Edition. Tento remaster klasiky z roku 2006 od studia Obsidian je již nyní ověřen pro Steam Deck.
Tagy na SteamDB byly aktualizovány před několika dny, 3. dubna, a právě díky SteamDB se o tomto neohlášeném projektu dozvěděla veřejnost. Studio Beamdog, které se staralo o Enhanced Edition původního Neverwinter Nights a dalších her na Infinity Engine, tentokrát oznámilo, že se na tomto projektu nepodílí.
Místo toho EULA připojená k záznamu na Steamu uvádí studio Aspyr, známé především díky přenesení mnoha klasik Star Wars na moderní platformy, včetně první hry studia Obsidian, Knights of the Old Republic 2. To je skvělá zpráva pro fanoušky, jako jsem já, kteří mají rádi hry od Obsidian, a zvláště pak Neverwinter Nights. Původní kampaň NwN 2 a její rozšíření Storm of Zehir a Mysteries of Westgate jsou mi velmi blízké.
Avšak rozšíření Mask of the Betrayer je na úplně jiné úrovni. MotB nabízí podivnou, znepokojující a osobní příběh odehrávající se v málo prozkoumaném koutě Zapomenutých říší a jeho provokující příběh připomíná klasiku žánru a oblíbené téma diskusí na RPG fórech, Planescape Torment.
Paradoxně je NwN 2 více potřebný remasteru než starší RPG, které již remaster dostaly, jako je první Neverwinter Nights. Technické a grafické ambice NwN 2 z něj učinily hru obtížnější na ovládání než jeho předchůdce. Kompletní edice dostupná na GOG (ne na Steamu) může být frustrující, hlavně kvůli uživatelskému rozhraní, které se stává nepoužitelně malým při rozlišení vyšším než 1080p a hra také padá při změně rozlišení během hry—musí se to udělat v .ini souboru.
