EA Javelin Anticheat: Nová éra boje proti podvodníkům v online hrách

Ve světě online hraní je podvádění jedním z největších dlouhodobých problémů. S vydáním FIFA 23 v roce 2022 představil Electronic Arts svůj nový anticheat, který od té doby zablokoval 33 milionů pokusů o cheatování napříč čtrnácti tituly a více než dvěma miliardami herních relací. To všechno odhalil samotný EA ve svém nejnovějším progress reportu.
EA Javelin Anticheat, jak byl systém nově pojmenován, nadále potvrzuje svou efektivitu – dle EA dosahuje 99% přesnosti v rozlišení poctivých hráčů od těch, kteří se rozhodnou podvádět. V případech, kdy jsou bany uděleny neprávem, jsou prý okamžitě zrušeny, pokud se prokážou dostatečné důkazy o nevině.
Kdekoliv se hráči snaží být lepší než ostatní, objevují se ti nepoctiví, kteří zkoušejí nejrůznější cesty, jak získat výhodu. Ať už jde o střílečky, nebo sportovní hry, každý fanoušek EA si už někdy zažil frustraci z protivníka, který zneužívá nedostatků systému.
Na závěr progress reportu se k efektivitě a bezpečnosti vyjádřila Elise Murphy, šéfka bezpečnostního oddělení EA. Upozornila, že jelikož je EA Javelin kernel-level anticheat, vzbuzuje to u části komunity určité obavy. „EA Javelin Anticheat poběží pouze ve chvíli, kdy je spuštěna jedna z našich zabezpečených her, a v případě odinstalování daných titulů se Javelin odstraní společně s nimi. Na tomto systému jsme spolupracovali s týmy třetích stran, které ověřily, že skutečně běží pouze tehdy, když je potřeba chránit bezpečnost uživatelů. Cokoliv mimo to je nepřípustné.“
Přesto zůstává otázkou, zda je nutné, aby každá hra od EA – zvláště sportovní tituly – používala kernel-level anticheat. Na základě dostupných dat by bylo možné vyhodnotit, co je v rámci sportovních simulací reálně možné, aniž by bylo nutné vystavovat počítač dalšímu nízkoúrovňovému zásahu.
