Technologický pohled na Zaklínače 4: Jak Unreal Engine 5 mění dění ve světě CD Projekt RED

Jednou z nejzásadnějších funkcí Unreal Engine 5 je technologie Nanite, která umožňuje zpracování obrovského množství polygonů v reálném čase. Tím se výrazně zrychluje a zjednodušuje tvorba detailních prostředí a objektů bez potřeby manuálního optimalizování LOD (Level of Detail). Ve Zaklínači 4 díky Nanite můžeme očekávat pohlcující krajiny s vysokou úrovní detailů, aniž by klesala snadnost nebo stabilita běhu hry.
Lumen a dynamické osvětlení
Další klíčovou inovací je Lumen, globální illuminace v reálném čase, která dokáže věrohodně simulovat odrazy a šíření světla ve scéně. Ve Zaklínači 4 by to mělo znamenat přirozené a realistické denní i noční cykly, kdy se měnící se světelné podmínky odrážejí ve vodních plochách, kovových površích zbraní i detailních texturách oděvů postav. Díky Lumen odpadá nutnost předpracovat osvětlení pro různé úhly kamery, což šetří čas vývojářům a umožňuje jim soustředit se na kreativnější části designu.
World Partition a otevřený svět
Pro rozsáhlé herní světy je vhodná funkce World Partition, která automaticky rozděluje mapu do mřížky a načítá jen tu část, kterou hráč právě potřebuje. To významně snižuje zátěž na paměť a zajišťuje plynulé přechody mezi oblastmi. Ve Zaklínači 4 lze očekávat téměř bezproblémové procházení rozsáhlých lokací, přičemž nové části herního světa se budou načítat plynule během pohybu bez rušivých načítacích obrazovek.
