CD Projekt Red posouvá vývoj The Witcher 4 směrem ke konzolím

V nedávém rozhovoru pro Digital Foundry se CD Projekt Red a Epic zaměřili na Unreal Engine 5 ukázku pro The Witcher 4, kterou představili na PlayStation 5, nikoli na PC, jak by se možná očekávalo. To naznačuje posun v jejich přístupu: místo klasického „PC jako priorita“ míří vývoj nově více konzolím.

Charles Tremblay, VP technologie ve studiu, uvedl, že dosavadní proces byl postaven na škálování z vysokých PC nastavení dolů, což v minulosti přinášelo potíže. Proto chtějí jít tentokrát cestou „console-first development“, aby hra běžela plynule na konzolích v 60 fps. Tento přístup by měl snížit riziko technických problémů při vydání a zároveň zajistit stabilní zážitek hned od spuštění.

Jakub Knapik, VP umění, doplnil, že je logičtější nejprve nastavit základy pro konzole a poté škálovat nahoru na PC, než naopak. Technologie jako Lumen a další nástroje Unreal Engine 5 poskytují konzistentní výstup napříč platformami, což umožní nejprve stabilní výkon na PS5 a teprve poté posunout zážitky na PC úroveň s lepší grafikou a rozšířenými funkcemi, jako je ray tracing.

CD Projekt Red si i nadále cení svého odkazu jako studia, které chtělo posouvat hranice na PC, a slibuje, že PC verze dostane špičkovou podporu a možnost „vypnout vše na maximum“. Nicméně prioritní je vyhnout se problémům z minulosti, kdy launch The Witcher 3 nebo Cyberpunk 2077 na konzolích vyžadoval rozsáhlé záplaty. Díky konzolím jako referenci plánují nejprve zajistit hladký start a poté umožnit PC nadšencům vytěžit maximum z výkonu.

Tento přístup může znamenat, že The Witcher 4 bude optimalizován tak, aby plynule běžel na PS5, a teprve poté bude rozšířen o extra vizuální efekty a možnosti pro výkonnější hardware. Fanoušci PC se mohou těšit na detaily tváří, propracované stíny a maximální nastavení, ale až poté, co bude zajištěna stabilní konzolová verze.

Zda tento „console-first“ model povede k hladšímu vydání a minimalizaci problémů, se ukáže během příštích měsíců a let, jakmile vývoj postoupí blíže k vydání. Nicméně CD Projekt Red dává jasně najevo, že zkušenosti z minulých titulů berou vážně a chtějí je promítnout do vývoje The Witcher 4.