System Shock 2: 25th Anniversary Remaster vychází na PC 26. června, konzolové verze odloženy do července

Vývojáři z Nightdive Studios potvrdili, že System Shock 2: 25th Anniversary Remaster bude dostupný pro PC již ve čtvrtek 26. června, zatímco konzolové verze jsou odloženy na první polovinu července. Tato zpráva potvrdila, že finální fáze optimalizací a certifikací na platformách PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series X/S a Nintendo Switch narazily na nečekané technické či procesní komplikace, které zabrání souběžnému vydání s PC verzí.

Pro majitele PC se tak nic nemění: titul vyjde podle původního plánu 26. června a bude k dispozici v digitálních obchodech jako Steam, GOG, Epic Games Store či Humble Store. Hráči se mohou těšit na kompletně remasterovanou grafiku, vylepšené textury, podporu ultra-wide rozlišení, vyšší snímkovou frekvenci a četné kvalitativní zlepšení implementující komunitní patche jako standard.

U konzolových verzí se vývojáři rozhodli raději počkat a provést dodatečné úpravy a certifikační procesy. Původně měly vyjít souběžně s PC, nicméně nyní se očekává jejich vydání „někdy v první polovině července“. Přesné datum bude oznámeno v následujících týdnech, jakmile Nightdive dokončí testování a projde potřebnými schvalovacími kroky u sonych platforem a Microsoftu či Nintendu.

Tento přístup má za cíl zajistit, aby se hráči na všech platformách setkali s co nejstabilnějším a technicky doladěným zážitkem, i když to znamená krátké zpoždění pro uživatele konzolí. Studio deklarovalo, že se soustředí na odstranění nedetailovaných problémů spojených zejména s certifikací a specifiky jednotlivých hardwarů.

System Shock 2: 25th Anniversary Remaster přináší modernizaci klasické sci-fi/horrorové akční RPG z roku 1999. Kromě vizuálních vylepšení (4K a vyšší snímkové frekvence na PC, až 120 FPS na nových konzolích) nabídne přepracované cutscény, aktualizované modely zbraní a postav, vylepšené efekty, rozšířenou podporu modifikací (zejména na PC), cross-play kooperaci pro až šesti hráčů a další prvky moderního komfortu (např. lepší uživatelské rozhraní na gamepadech, rychlé ukládání či upravitelnou FOV).

Pro komunitu fanoušků původní série je to dlouho očekávaná událost: mnohaleté úsilí o přiblížení legendárního System Shock 2 současným standardům mělo vyvrcholit jeho vydáním, a přestože konzolisté si musejí počkat jen několik týdnů navíc, PC hráči mohou okamžitě ochutnat toto remasterované vydání. Studio zdůraznilo, že doufá v hladký průběh vydání na PC a zároveň rychlé dodatečné řešení všech překážek u konzolí.

Shrnuto: 26. června vychází System Shock 2: 25th Anniversary Remaster na PC bez změn, konzolové verze byly odloženy na první polovinu července kvůli certifikacím a technickým úpravám. Sledujte oficiální kanály Nightdive Studios pro přesné datum vydání na PlayStation, Xbox a Nintendo Switch.