Reanimal: Temná kooperativní adventura od Tarsier míří na PC a konzole v Q1 2026

Na letošní přehlídce THQ Nordic Digital Showcase 2025 zaujal pozornost nový projekt švédského studia Tarsier, známého především díky prvním dvěma dílům série Little Nightmares. Jejich novinka s názvem Reanimal slibuje opět silnou hororovou adventuru, která vsadí na napětí vytvářené prostřednictvím atmosféry, inteligentního designu a spolupráce hráčů.
Podobně jako u předchozích her studia je i zde středobodem zážitku propojení vizuálního zpracování s emocionálním napětím. Reanimal se soustředí na řešení logických hádanek, které budou hráče nutit přemýšlet a koordinovat kroky. Klíčovým elementem je kooperace pro dva hráče — dva protagonisti musí vzájemně spolupracovat, aby překonali nehostinný a znepokojivý svět, který hra představí.
Na showcase byl představen nový gameplay trailer, který poprvé přibližuje, jak se bude hra hrát v praxi. Z traileru je patrné, že tvůrci si pohráli s vizuálními detaily, světlem a zvukem, aby se vytvořil pocit neustálé nejistoty a nevyzpytatelnosti. Zároveň jsou naznačeny mechaniky, jež budou klást důraz na koordinovanou akci a vzájemné závislosti mezi hráči.
Velkou novinkou je také zveřejnění orientačního termínu vydání — Reanimal má být dostupný v prvním čtvrtletí roku 2026. Hra cílí široce: zamíří na PC (Steam) i na moderní konzole, konkrétně PlayStation 5, Xbox Series X/S a dokonce i Nintendo Switch 2. Tento multiplatformní přístup dává naději, že si hru budou moci zahrát hráči s různými preferencemi.
Třetí zásadní oznámení se týká sběratelské edice, která má obsahovat hned několik fyzických předmětů. I když konkrétní detaily zatím nebyly úplně odhaleny, samotné potvrzení existence exkluzivního balení naznačuje, že vývojáři chtějí oslovit i ty nejzapálenější fanoušky, kteří oceňují hmatatelné doplňky a kolekcionářské bonusy.
Celkově Reanimal vypadá jako ambiciózní pokračování estetiky, v níž se Tarsier pohybuje, a zároveň jako výrazný posun směrem ke komplexnější spolupráci a hlubší zážitkové vrstvě. Pokud si studio udrží schopnost budovat dusivou atmosféru a promyšlené hádanky, může se hra stát dalším výrazným titulem v žánru temných kooperativních adventur.
