Remedy táhne Max Payne dál, Control 2 sílí – Firebreak ale na Steamu pohořel

Remedy drží kurz. Studio potvrdilo, že remake Max Payne 1 & 2 postupuje dál „stabilním tempem“ v plné produkci a spolupráce s Rockstar Games podle plánu posouvá projekt do další fáze vývoje. Zároveň přiznalo, že vedlejší pokus FBC: Firebreak nezabodoval, hlavně na PC.

V pololetní zprávě za H1 2025 Remedy ukazuje zlepšenou kondici: tržby meziročně vzrostly o 43,4 % na 30,3 mil. €, EBITDA dosáhla 6,8 mil. € a EBIT se otočil do kladných 0,8 mil. € (loni ztráta). Méně příznivý byl provozní cash flow (–3,5 mil. €). Firma také dokončila odkup plných práv ke značce Control, takže u Control 2 může těžit 100 % zisku.

U Control 2 tým dál plní milníky a soustředí se na hratelnost, prostředí a mise s ambicí udělat z pokračování silný komerční titul. Po získání práv má navíc Remedy volnější ruce pro dlouhodobé plánování a monetizaci franšízy.

Remake Max Payne 1 & 2 běží „v plné produkci“ a vývojáři zdůrazňují úzkou spolupráci s Rockstar Games. Právě shoda na klíčových rozhodnutích má zajistit plynulý přechod do další velké fáze a udržet projekt na kolejích bez zbytečných zádrhelů.

Naopak FBC: Firebreak je varovným prstem: během prvních deseti dní sice oslovil 1 milion hráčů (hlavně Xbox a PS5), ale na Steamu se prodával velmi slabě, rychle přišel odliv hráčů a přibyly negativní recenze. Nejvyšší souběžná návštěvnost na PC dosáhla jen 1 992 hráčů a nyní se pohybuje kolem desítek.

Co z toho plyne? Remedy si dál buduje budoucnost na silných značkách (Control, Max Payne), zatímco experimenty typu Firebreak ukázaly limity — technicky zvládnuté, ale bez dlouhodobé retence a komerční síly. Pro studio je tak klíčové soustředit kapacity na projekty s jasným tržním tahem a pečlivě volit, kde riskovat.