Chce EA roční Battlefield? Tři studia, tři roky, jeden titul ročně

Electronic Arts (EA) údajně připravuje ambiciózní plán stát se stejně dominantním jako Call of Duty – tedy vydávat nový díl Battlefieldu každým rokem. Podle analytika Michaela Pachtera se generální ředitel značky Battlefield, Byron Beede, svěřil, že cíl je jasný: “tři studia budou pracovat každý na tříletém cyklu, aby se dosáhlo ročního vydávání.” Tento přechod však nebude rychlý – očekává se, že vyrobit dva díly po sobě bude možné až za pět až šest let.
Pachter dále upozornil na strukturu Battlefield Studios – složenou ze čtyř týmů: DICE, Ripple Effect, Criterion a Motive – která by mohla realizovat tento plán. Pro investory to zní jako potenciální zlatý důl, ale fanoušci zůstávají skeptičtí. Ti si pamatují dlouhé intervaly mezi jednotlivými díly – například Battlefield V z roku 2018 a Battlefield 2042 v roce 2021 – a právě tato pauza byla dříve vnímána jako silná stránka série.
Tato zpráva vyvolala vášnivou debatu mezi hráči i odborníky. Na Redditu se objevily hlasy jako:
„Core audience skutečně nechce vidět každoroční vydávání. Chceme, aby hra byla živá i 5 až více let po vydání, tak jako BF4.“.
Zatímco jeden tábor obává omezování kvality a vyčerpání vývojářů, druhý vidí šanci na obnovu epické rivality s Call of Duty a návrat k dynamické konkurenci z doby mezi roky 2009–2018, kdy se obě série střídaly každý rok na výsluní.
Klíčové momenty
Téma | Shrnutí |
---|---|
Cíl EA | Vydávat nový Battlefield každoročně díky rotaci tří týmů (DICE, Ripple Effect, Criterion, Motive) |
Časový rámec | Cesta k ročnímu vydávání je dlouhodobý cíl – plná realizace může trvat 5 až 6 let |
Současná struktura | Battlefield Studios už využívá čtyři spolupracující týmy – základ pro plán |
Fanouškovské reakce | Smíšené – obavy ze zhoršení kvality vs. nadšení pro obnovenou konkurenci s CoD |
