Hazelight Studios slaví historický úspěch: Split Fiction získalo ocenění od švédské královské rodiny

Studio Hazelight znovu dokázalo, že patří mezi špičku herního průmyslu. Jejich nejnovější titul Split Fiction se stal první videohrou v historii, která obdržela prestižní ocenění Excellent Swedish Design, předané přímo princem Carlem Philipem, vévodou z Värmlandu.
Hra navázala na ohromný úspěch titulu It Takes Two, který prodal přes 20 milionů kopií a získal ocenění Game of the Year. Split Fiction si drží stejný trend – během pouhých dvou dnů od vydání prodalo přes milion kopií a získává nadšené recenze i nominace.
Ocenění Excellent Swedish Design tradičně uděluje nezisková organizace Svensk Form, která oceňuje inovativní produkty napříč odvětvími – od designu nábytku až po audio techniku. Doposud se však žádná videohra na seznam laureátů nedostala. Rozhodnutí ocenit Split Fiction tak znamená průlom nejen pro studio Hazelight, ale pro celý herní průmysl, který je stále více vnímán jako kulturní a umělecká tvorba.
Významnou roli při letošním výběru sehrála herní designérka Bobbi A. Sand, členka kurátorské poroty. Její přítomnost mohla přispět k tomu, že se poprvé v historii mezi oceněnými objevil i kooperativní titul, který staví na originálním designu a spolupráci mezi hráči.
Josef Fares, zakladatel Hazelight, při převzetí ceny vyzařoval nadšení – a právem. Split Fiction není jen komerčním hitem, ale i potvrzením, že videohry mohou být uznávány na stejné úrovni jako jiné umělecké formy.
