Stalker dostává nový život: 16 let staré hry nyní podporují Nvidia DLSS

Kultovní série Stalker, která před více než 16 lety definovala atmosférické postapokalyptické FPS, se dočkala nečekané technologické vzpruhy. Studio GSC Game World nedávno vydalo aktualizaci remasterované kolekce Legends of the Zone, která přináší podporu Nvidia DLSS – technologie využívající umělou inteligenci pro zlepšení výkonu a kvality obrazu.
Na první pohled může působit zvláštně, že staré hry, jako je Shadow of Chornobyl (2007), získávají podporu tak moderní technologie. Ve skutečnosti to ale dává smysl. Remastery nejsou pouhými kopiemi původních titulů – přinášejí modernizovanou grafiku, včetně náročného globálního osvětlení a detailnějších textur, což dokáže potrápit i dnešní výkonné sestavy.
Hráči na fórech si rychle všimli, že DLSS v remasteru nepůsobí jen jako prostředek pro zvýšení FPS, ale také jako kvalitní anti-aliasing a filtrace textur. To znamená, že vizuální zážitek je čistší a ostřejší, a to i při vyšších rozlišeních. Jeden z hráčů zmínil, že i na kartě RTX 5080 má při 4K rozlišení a zapnutém pokročilém osvětlení problémy udržet stabilní snímkovou frekvenci. Díky DLSS se ale hra stává mnohem lépe hratelnou.
Přidání podpory DLSS tak potvrzuje, že i staré hry mohou těžit z moderních technologií. Série Stalker si prošla náročným obdobím po nevydařeném vydání remasteru, ale díky častým opravám a inovacím, jako je tato, se hodnocení na Steamu zlepšuje a komunita je stále více spokojená.
Fanoušci, kteří se chtějí vrátit do Zóny, tak mohou nyní zažít její ponurou atmosféru v mnohem kvalitnějším technickém zpracování.
