Ubisoft RedLynx čelí restrukturalizaci: studio může přijít až o 60 lidí

Společnost Ubisoft oznámila návrh restrukturalizace svého finského studia RedLynx, které je známé především díky populární závodní sérii Trials. Podle návrhu by mohlo studio přijít až o 60 zaměstnanců, především z produkčních a administračních pozic. Tato změna je součástí širší strategie, která má posílit zaměření studia na mobilní trh a tzv. „malé obrazovky“.

Přechod na mobilní hry

Historicky se RedLynx proslavil jako tým, který dokázal vytvářet úspěšné prohlížečové, počítačové i konzolové tituly. Nová strategie však znamená výrazný obrat směrem k mobilním hrám. Ubisoft chce, aby se RedLynx stal jedním z klíčových pilířů vývoje mobilních projektů a cross-platformových řešení.

Podle vedení Ubisoftu se studio po restrukturalizaci zaměří především na dvojici rozpracovaných mobilních titulů, které jsou aktuálně ve vývoji. Tím chce společnost posílit svou pozici v oblasti mobilního gamingu, který se stále více stává dominantní součástí herního průmyslu.

Konzultace a dopad na zaměstnance

Ještě před samotným zavedením změn plánuje vedení Ubisoftu celý návrh konzultovat se zaměstnanci RedLynxu. I když restrukturalizace může znamenat personální ztráty, společnost zdůrazňuje, že se snaží jednat s maximální ohleduplností vůči svým lidem.

Provozní ředitelka Celine Pasula uvedla, že návrh „odráží obtížná rozhodnutí, která možná bude nutné učinit“. Zdůraznila také, že Ubisoft bere „v potaz dopad na jednotlivce i týmy“ a že cílem je zachovat stabilitu a dlouhodobou vizi studia.

Kdo zůstane nedotčen

Podle dostupných informací by se propouštění nemělo dotknout zaměstnanců, kteří pracují na interním enginu Snowdrop. Tento engine je klíčový pro vývoj her jako The Division, Avatar: Frontiers of Pandora nebo Star Wars Outlaws, a zůstává strategickým prvkem pro celý Ubisoft.

Tým pracující na Snowdropu tak bude moci pokračovat ve své činnosti beze změn, což ukazuje, že Ubisoft nadále sází na technologickou kvalitu a vlastní vývojové nástroje.

Význam restrukturalizace pro Ubisoft

Restrukturalizace RedLynxu je dalším krokem v širším procesu optimalizace a konsolidace v rámci Ubisoftu. V posledních letech firma čelí zpomalení prodejů a zvýšenému tlaku na efektivitu vývoje. Cílem těchto kroků je posílit flexibilitu studií a lépe reagovat na měnící se tržní podmínky.

Celine Pasula zároveň potvrdila, že RedLynx bude i nadále „hrát významnou roli v budoucnosti Ubisoftu“ a zaměří se na technickou dokonalost mobilních zařízení. Společnost chce posílit cross-platform a multiplatformní možnosti, aby hráči mohli plynule přecházet mezi různými zařízeními.

Budoucnost RedLynxu

I přes možné personální škrty zůstává RedLynx pro Ubisoft důležitým článkem. Studio má bohaté zkušenosti s vývojem her zaměřených na fyziku, rychlost a přesnost, což může být přínosem i pro mobilní tituly. Přechod na „malé obrazovky“ tedy nemusí nutně znamenat ústup, ale spíše evoluci směrem k novým trhům a technologiím.

Ubisoft doufá, že díky této změně dokáže efektivněji využít svůj kreativní potenciál a přizpůsobit se aktuálním trendům v herním průmyslu. Restrukturalizace tak může být vnímána nejen jako nutnost, ale i jako příležitost k inovacím.

Shrnutí

Návrh restrukturalizace studia RedLynx je citlivým krokem, který může ovlivnit až 60 pracovníků, ale zároveň představuje posun k modernějšímu a efektivnějšímu vývoji mobilních her. Ubisoft se snaží zachovat rovnováhu mezi udržitelností a inovací, přičemž slibuje, že RedLynx zůstane důležitým pilířem jeho strategie i do budoucna.