AMD FSR Redstone: Revoluce v ray tracingu a generování snímků

AMD opět posunuje hranice grafického výkonu s novou sadou funkcí FSR Redstone, určenou exkluzivně pro karty s architekturou RDNA 4 (RX 9000). Hlavním cílem je zlepšit jak rychlost, tak kvalitu obrazu u titulů využívajících ray tracing a path tracing, a to díky pokročilým technologiím založeným na umělé inteligenci.

Prvním pilířem Redstone je Neural Radiance Caching, AI-řízená metoda predikce odrazu světla. Místo komplikovaných výpočtů v reálném čase tato technologie předem odhaduje, jak se budou paprsky odrážet od povrchů, a výsledkem je hladší osvětlení scény i nižší nároky na hardware.

Další klíčovou novinkou je Ray Regeneration, která nahrazuje klasické denoisery slabší kvality. Podobně jako Nvidia ve své verzi DLSS 3.5 využívá AI k odstranění šumu způsobeného nedostatkem informací o barvě pixelů. Díky tomu jsou výstupy ostřejší a vizuální detaily věrnější originálnímu záměru vývojářů.

V oblasti generování snímků (Frame Gen) AMD rovněž přechází od tradičních algoritmů na model strojového učení. Očekávat tak můžeme plynulejší snímkování a lepší výslednou kvalitu, i když zatím není jasné, zda Redstone přinese i více­rámcové generování, jaké nabízí konkurenční řešení.

Implementace FSR Redstone je plánována na druhou polovinu letošního roku a potěší majitele karet řady RX 9000. AMD tak potvrzuje své odhodlání vést v oblasti herní grafiky, kde kombinace upscalingu, AI-akcelerace a moderních ray tracingových technik tvoří novou éru vizuálních zážitků.