Anoxia Station: inovativní hororová strategie těžby ropy

V loňském týdnu vyšla na platformě Steam nová indie hra Anoxia Station, která přináší netradiční spojení horroru a strategie s důrazem na těžbu ropy v nehostinném podzemí. Hráči se ujímají vedení týmu Terranautů, jejichž úkolem je za pomoci turn-based mechanik postupně vyhlubovat tunely k obrovským zásobám ropy, jež mají zachránit poslední civilizace lidstva.
Příběh se odehrává v alternativním roce 1988, kdy supervulkán drtí povrch Země a expedice musí čelit nejen nedostatku kyslíku, ale i bizarním stvořením z hlubin planety. Hra klade velký důraz na správu zdrojů, kde každé rozhodnutí může znamenat posílení morálky týmu nebo naopak vyvolat vzpouru.
Vizuální styl Anoxia Station je silně inspirován tvorbou HR Gigera, kombinující industriální prvky s organickými tvary strašidelných bytostí. Ačkoliv se hra odkazuje na úspěchy titulů jako Frostpunk, jedná se o čistě tahovou strategii, ve které je každá bitva o přežití důležitější než budování městských struktur.
Vedle základního průzkumu podzemí přidává hra i napínavý sociální prvek – členové vašich výprav mají vlastní úkoly, které mohou být v rozporu s cíli mise. V některých případech se může ukázat, že klíčový specialista je zrádce, a vy tak musíte balancovat mezi záchranou zdrojů a udržením týmové soudržnosti.
