Battlefield 6 bez ray tracingu: proč vývojáři upřednostnili výkon před vizuální dokonalostí

Vývojáři Battlefieldu 6 učinili strategické rozhodnutí: při uvedení hry nebudou podporovat ray tracing – a v nejbližší době k tomu ani nepřikročí. Hlavním důvodem je jasný – **priorita je nastavit co nejvyšší výkon a optimalizaci pro běh na běžném hardwaru.

Technical director Christian Buhl to shrnul slovy, že neutralizace ray tracingu umožnila tvůrcům plně se soustředit na výkonnost ve výchozích nastaveních a poskytnout tak hladký zážitek i pro hráče na méně výkonných sestavách. Tato volba byla učiněna již v rané fázi vývoje.

Herní beta ukázala, že tato volba se vyplácí: hráči se setkali s plynulým chodem i na starších počítačích – což jasně potvrzuje, že vývoj vědomě mířil na šířeji dostupný hardware a ne na optické vyčůranosti.

Existující grafické efekty – jako explozivní světla, dynamické stíny a atmosférické nasvícení – stále působí efektně. Battlefield 6 tak místo ultra-realistického vzhledu nabídne taktickou hratelnost bez kompromisů na výkonu, což ocení zejména entuziasti multiplayerových zápasů.