Borderlands 4: Úspěch i zklamání – rekordní hráči na Steamu, ale kritika výkonu PC verze

Borderlands 4 zažila raketový start, když během prvního víkendu na Steamu překonala hranici 300 000 souběžně aktivních hráčů. Takový výsledek je bezesporu možné považovat za obrovský úspěch, který potvrzuje popularitu této legendární akční série. Přesto se kolem hry rozpoutala vlna diskusí a kontroverzí – důvodem je její technický stav na PC.

Smíšené hodnocení na Steamu

Navzdory vysokým prodejům a rekordnímu počtu hráčů se hodnocení hry na Steamu drží ve smíšené kategorii. Momentálně ji doporučuje pouze 65 % uživatelů, což je na tak očekávaný titul spíše zklamáním. Nejčastějším terčem kritiky je optimalizace – hra trpí nízkým počtem snímků za sekundu, a to i na výkonných grafických kartách.

Technické problémy PC verze

Hráči uvádějí, že Borderlands 4 je neúměrně náročná na hardware a trpí problémy s plynulostí. Někteří majitelé high-end sestav hlásí, že hra běží hůře, než by se dalo čekat. To vyvolalo vlnu frustrace a diskusí na sociálních sítích i herních fórech.

Kontroverzní reakce Randyho Pitchforda

Situaci ještě více rozvířil Randy Pitchford, šéf studia Gearbox. Na platformě X publikoval sérii výroků, které vyvolaly mezi hráči posměch i pobouření:

  • doporučil využívat technologie pro generování snímků (framegen),
  • následně radil snížit rozlišení hry,
  • a nakonec přidal ironický návrh: „zkuste si naprogramovat vlastní engine“.

Tyto komentáře mnozí vnímají jako necitlivé vůči fanouškům, kteří očekávali kvalitní technický stav hry hned od vydání.

Úspěch versus nespokojenost

Na jedné straně tedy stojí ohromný hráčský zájem, na straně druhé kritika výkonu. Borderlands 4 tak působí jako titul, který sice dokázal přitáhnout statisíce hráčů, ale jejich dlouhodobé udržení může být ohroženo, pokud se problémy s optimalizací rychle nevyřeší.

Gearbox nyní čelí důležitému rozhodnutí – zda dokáže včas opravit technické problémy a napravit pověst hry. Pokud ano, Borderlands 4 může být jedním z největších hitů roku. Pokud ne, hrozí, že hráči svou pozornost obrátí jinam.