Chce EA roční Battlefield? Tři studia, tři roky, jeden titul ročně

Electronic Arts (EA) údajně připravuje ambiciózní plán stát se stejně dominantním jako Call of Duty – tedy vydávat nový díl Battlefieldu každým rokem. Podle analytika Michaela Pachtera se generální ředitel značky Battlefield, Byron Beede, svěřil, že cíl je jasný: “tři studia budou pracovat každý na tříletém cyklu, aby se dosáhlo ročního vydávání.” Tento přechod však nebude rychlý – očekává se, že vyrobit dva díly po sobě bude možné až za pět až šest let.

Pachter dále upozornil na strukturu Battlefield Studios – složenou ze čtyř týmů: DICE, Ripple Effect, Criterion a Motive – která by mohla realizovat tento plán. Pro investory to zní jako potenciální zlatý důl, ale fanoušci zůstávají skeptičtí. Ti si pamatují dlouhé intervaly mezi jednotlivými díly – například Battlefield V z roku 2018 a Battlefield 2042 v roce 2021 – a právě tato pauza byla dříve vnímána jako silná stránka série.

Tato zpráva vyvolala vášnivou debatu mezi hráči i odborníky. Na Redditu se objevily hlasy jako:

„Core audience skutečně nechce vidět každoroční vydávání. Chceme, aby hra byla živá i 5 až více let po vydání, tak jako BF4.“.

Zatímco jeden tábor obává omezování kvality a vyčerpání vývojářů, druhý vidí šanci na obnovu epické rivality s Call of Duty a návrat k dynamické konkurenci z doby mezi roky 2009–2018, kdy se obě série střídaly každý rok na výsluní.

Klíčové momenty

TémaShrnutí
Cíl EAVydávat nový Battlefield každoročně díky rotaci tří týmů (DICE, Ripple Effect, Criterion, Motive)
Časový rámecCesta k ročnímu vydávání je dlouhodobý cíl – plná realizace může trvat 5 až 6 let
Současná strukturaBattlefield Studios už využívá čtyři spolupracující týmy – základ pro plán
Fanouškovské reakceSmíšené – obavy ze zhoršení kvality vs. nadšení pro obnovenou konkurenci s CoD