Dune: Awakening zpřístupňuje endgame pro PvE hráče

Dune: Awakening od Funcomu přináší významné změny endgame, aby se odstranil pocit nuceného PvP zapojení pro hráče, kteří preferují PvE obsah. Kreativní ředitel Joel Bylos potvrdil, že některé oblasti hluboké pouště budou označeny jako „částečné válečné (PvE) zóny“, což umožní objevování testovacích stanic a těžbu T6 zdrojů bez rizika nežádoucích bojů.

Tyto úpravy reflektují zpětnou vazbu komunity, podle které byl přístup k endgame pro hráče orientované čistě na PvE problematický kvůli vysoce konkurenceschopné povaze Deep Desert. Přesto Funcom zachovává jádro konceptu – hlavní stěžejní oblasti jako Landsraad control points, vraky lodí a největší spice pole v tomto regionu zůstanou stále PvP zóny s vysokou mírou rizika i odměn.

Hráči, kteří se chtějí věnovat endgame bez neustálých střetů, nyní získají volný přístup k části obsahu hluboké pouště. Současně zůstává vrchol hry vyvážený pro guildy a skupiny, takže sólové hraní může být nadále náročnější a grindové. Nejhlubší části pouště si zachovávají status „vysoká odměna, vysoké riziko“, což motivuje odvážné týmy a organizované skupiny.

Vedle těchto PvE úprav jsou v plánu i změny v PvP mechanikách, například nerf scout ornithopterů a úpravy dalších herních prvků, na které vývojáři reagují po nedávném AMA. Datum nasazení úprav do hry zatím nebylo přesně ohlášeno, ale Bylos naznačil, že změny přijdou „brzy“.

Celkově se komunita zdá být s kompromisem spokojená – ti, kteří preferují intenzivní PvP, mohou pokračovat ve svém stylu, zatímco PvE hráči dostávají příležitost užít si endgame bez nežádoucích konfliktů. Tento přístup by mohl posílit angažovanost širšího spektra hráčů a prodloužit životnost Dune: Awakening.