Dying Light slaví 10 let s masivním grafickým retušováním, ale remaster to není

Tento rok uběhlo deset let od vydání free-runningové zombie akce Dying Light, a Techland si pro hráče připravil pořádnou oslavu. Místo kompletního přepracování ale přichází s Retouched update, který slibuje grafický facelift bez označení “remaster”.

V jádru tohoto updatu najdeme řadu technických vylepšení, kterých vývojáři dosáhli optimalizací stávajícího enginu. K vidění jsou vyšší rozlišení textur, realističtější cloudy a skyboxy, detailnější stíny i obecně vyšší kvalita osvětlení. Navíc bylo implementováno fyzi­kálně založené vykreslování (PBR), díky čemuž dřevěné ploty a korodované plechy vypadají uvěřitelněji.

Jedním z největších lákadel je nastavení 8K Ultra kvality stínů, které dodává prasklinám a hrubým povrchům novo­duchý prostorový dojem. Techland také rozšířil úroveň detailů (LOD), takže město Harran působí ostřeji i na větší vzdálenost. Nechybí podpora HDR, DLSS a FSR, což usnadní dosažení plynulého framerate i na výkonově náročnějších nastaveních.

Neméně pozornost si zaslouží přehodnocený soundtrack, který byl kompletně znovu nahrán na analogové pásky pro co nejautentičtější retro zvuk. Přestože se příběh odehrává v roce 2015, nově zpracovaná hudba podtrhuje atmosféru napětí a neustálého boje o přežití.

Techland ale zdůrazňuje, že nejde o remaster ve smyslu úplného přepracování. Podle technického ředitele Grzegorze Świstowského je cílem „vytěžit maximum z toho, co už máte rádi“, nikoli stavět vše od piky. Franchise director Tymon Smektała navíc potvrdil, že tohle není nové vydání, ale právě retuš, která zůstává věrná originálu.

Aktualizace Retouched je k dispozici zdarma pro všechny majitele Dying Light a vývojáři slibují další překvapení v rámci desetiletého výročí. Navíc se už na obzoru rýsuje pokračování – Dying Light: The Beast, kde se vrátí Kyle Crane s novými schopnostmi.