EA mění strategii: Propouští a ukončuje projekty

Electronic Arts, známý vydavatel videoher, se rozhodl pro radikální krok, kterým je propuštění 670 zaměstnanců, což představuje přibližně 5 % celkové pracovní síly. Toto rozhodnutí vychází z nové strategie společnosti, jež se nyní více soustředí na rozvoj vlastních intelektuálních vlastností (IP) na úkor licencovaných značek. Změna směřování je doprovázena zrušením projektů, včetně vyvíjeného Star Wars titulu ve studiu Respawn a kompletním zavřením studia Ridgeline Games.

Andrew Wilson, CEO společnosti, zdůraznil, že v dynamicky se měnícím průmyslu videoher nebudou licencovaná IP dlouhodobě úspěšná. Laura Miele, prezidentka EA, specifikovala, že mezi zrušenými projekty se nachází i FPS hra ze světa Star Wars, která byla ve vývoji ve studiu Respawn. Spekulace naznačovaly, že by se mohlo jednat o hru inspirovanou seriálem Mandalorian. Naopak, vývoj třetího dílu série Jedi pokračuje beze změn.

Další zprávy poukazují na konec působení kreativního ředitele Marcuse Lehta u Ridgeline Games a ukončení práce na singleplayerové části budoucího titulu Battlefield, přičemž někteří vývojáři z tohoto týmu se přesunou do studia Ripple Effect.

Wilsonovo prohlášení naznačuje, že EA se chce více zaměřit na rozvoj kreativity, urychlení inovací a posílení klíčových oblastí, jako jsou vlastní IP, sportovní hry a masivní online komunity. Tímto směrem se EA snaží adaptovat na rychlé změny v herním průmyslu a posílit svoji pozici na trhu.