Electronic Arts propouští stovky zaměstnanců a ruší dva „inkubační“ projekty

Společnost Electronic Arts (EA) nedávno oznámila, že propustí mezi 300–400 zaměstnanci, včetně přibližně 100 lidí z týmu Respawn Entertainment, odpovědného za Apex Legends. Současně EA i Respawn potvrdili zrušení dvou raných vývojových projektů, z nichž jeden nesl kódové označení R7 a měl být extraction shooterem ve světě Titanfall.

Podle mluvčího EA jsou změny motivovány snahou „lépe alokovat zdroje pro budoucí růst“. V oficiálním prohlášení EA stojí:

„Jako součást našeho zaměření na dlouhodobé strategické priority jsme provedli vybrané organizační změny, které efektivněji nasměrují týmy a prostředky k podpoře budoucího růstu.“

Respawn Entertainment uvedl, že se „rozhodl vystoupit ze dvou projektů v rané fázi inkubace“ a zároveň provedl cílené úpravy týmů pracujících na Apex Legends a Star Wars Jedi. Zaměstnanci postižení škrty dostanou „smysluplnou podporu“, včetně prozkoumání nových možností uvnitř EA.

Co to znamená pro Titanfall a Apex Legends?

  • Zrušený projekt R7: Extraction shooter v univerzu Titanfall. Tento titul nebyl nikdy oficiálně oznámen, ale podle Bloombergu se výrazně posouval ve vývoji před svým zrušením.
  • Apex Legends: EA slibuje „rozšíření toho, co Apex může být“, a pracuje na „smělých herních zážitcích“, které udrží ducha soutěživosti a kreativity komunity. CEO Andrew Wilson nejen zmínil koncept Apex 2.0, ale uvedl, že hlavní aktualizace dorazí po dalším Battlefieldu, očekávaném před dubnem 2026.
  • Star Wars Jedi: I přes škrty EA potvrzuje, že další díl série Star Wars Jedi je stále ve vývoji.

Dopad na herní průmysl

Tato kola propouštění a rušení projektů naznačují, že i velké herní vydavatelství musí optimalizovat náklady a přehodnocovat portfolio her. Zároveň dává signál dalším studiím, že i zavedené značky čelí tlaku na ziskovost a efektivitu vývoje.