Europa Universalis V: Revoluce v diplomacii, ekonomice a válčení

Společnost Paradox Interactive, proslulá svými grand strategiemi jako Crusader Kings, Victoria, Stellaris, Hearts of Iron či Europa Universalis, nedávno odhalila další kapitolu své nejpopulárnější série. Projekt s kódovým označením Caesar se po dvanácti letech oficiálně potvrdil jako Europa Universalis V.

V mezidobí od vydání EU4 obdržel titul desítky DLC, která neustále rozšiřovala herní mechaniky i obsah. Aby vývoj pátého dílu nezůstal pozadu, založil Paradox v roce 2020 ve Španělsku nové studio Paradox Tinto, jež má na starosti jak nové rozšíření EU4, tak kompletní vývoj plnohodnotného pokračování.

Na oficiální stránce na Steamu vývojáři lákají na mnohem propracovanější diplomacii, kde budou mocnáři jednat s větší hloubkou možností a dynamičností. Nově přepracovaná ekonomika nabídne detailní síť obchodních cest, měnových trhů a výrobních řetězců. A co by to bylo za grand strategii bez zdokonaleného válčení? Boje slibují realistickou fyziku, propracované obléhací mechaniky a taktické možnosti na poli i na moři.

Nejzásadnější inovací je ale systém populace. Každý obyvatel vašeho státu má své vlastní potřeby, touhy a ambice. Tito jedinci – rozdělení podle etnika a sociální třídy – mohou aktivně ovlivnit rozvoj vašeho impéria: od zemědělství přes obchod až po vojenskou službu. Správa různorodé populace tak získá zcela nový rozměr, kdy je třeba udržovat spokojenost i loajalitu rozličných skupin obyvatelstva.

Pátý díl Europa Universalis slibuje, že posune žánr grand strategií na dosud nevídanou úroveň komplexity a hloubky. Fanoušci se mohou těšit na dynamický svět, kde každé rozhodnutí v diplomacii, ekonomice či válčení ovlivní osud národů a milionů jedinců, které řídíte.