Hell is Us: Finální HW požadavky překvapují nižšími nároky a podporou upscalingu

Vývojáři z Rogue Factor těsně před vydáním očekávané sci-fi akce Hell is Us odhalili finální hardwarové požadavky. A i když se už dříve objevilo demo se svou vlastní tabulkou nároků, nyní máme k dispozici oficiální specifikace, které podle vývojářů odrážejí optimalizovanou verzi hry. Hlavní novinkou je také jasně uvedená podpora upscalingu a generování snímků, což hráčům slibuje plynulejší zážitek i na slabším hardwaru.
Velkým překvapením je, že zatímco demo vyžadovalo vyšší výkon, vývojáři se podařilo hru ještě před vydáním optimalizovat. Díky tomu jsou nároky u jednoho z presetů dokonce nižší, než původně.
To ocení především hráči, kteří se obávali, že jejich sestava hru nezvládne. Optimalizace se nejvíce dotkla minimálního nastavení, kde lze dosáhnout 30 FPS ve Full HD rozlišení s Performance upscalingem (upscale z 540p).
Minimální HW požadavky
Pro hraní na střední grafice a průměrných 30 FPS bude potřeba:
- GPU: NVIDIA GTX 1070 / AMD RX 5600 XT / Intel ARC A750
- CPU: Intel Core i7-7700K / AMD Ryzen 3 3300X
- Rozlišení: 1080p (interně 540p s upscalingem)
Pozitivní zprávou je, že nároky na procesor jsou velmi nízké, což umožní hraní i na starších sestavách.
Doporučené HW požadavky
Pokud chcete plynulých 60 FPS při vysokém nastavení grafiky a Balanced upscalingu (interně 626p), vývojáři doporučují:
- GPU: NVIDIA RTX 2080 Ti / AMD RX 6750 XT / Intel ARC A580
- CPU: Intel Core i7-11700K / AMD Ryzen 5 7600
- Rozlišení: Full HD (60 FPS stabilně)
Tato konfigurace už sice vyžaduje silnější hardware, ale stále jde o komponenty, které nejsou nedostupné a mnozí hráči je již vlastní.

Ultra nastavení ve 4K
Pro ty, kteří chtějí zažít Hell is Us v nejlepší možné kvalitě, je připraven Ultra preset. Ten nabídne 4K rozlišení, Quality upscaling (interně 1440p), ultra detaily a hlavně 60 FPS.
K tomu je ovšem nutný špičkový hardware:
- GPU: NVIDIA RTX 4090 / AMD RX 7900 XTX
- CPU: Intel Core i7-11700K / AMD Ryzen 5 7600
- Rozlišení: 4K (1440p interně s upscalingem)
Vývojáři zdůrazňují, že oproti demu došlo k navýšení cílového FPS z 30 na 60 snímků za sekundu, což je zásadní zlepšení pro majitele high-end sestav.
Hráči se mohou těšit i na podporu upscalingu a v budoucnu také generování snímků, což ještě více zlepší plynulost hry. Tyto funkce se stávají standardem moderních titulů a umožňují hraní i ve vyšších rozlišeních bez drastických nároků na hardware.
Finální HW specifikace pro Hell is Us jsou oproti dřívějším očekáváním příjemně vyvážené. Díky podpoře upscalingu a chytré optimalizaci si hru užijí i majitelé starších sestav, zatímco high-end hráči získají plynulý 4K zážitek.
Hell is Us tak ukazuje, že ambiciózní sci-fi akce nemusí nutně vyžadovat nejnovější komponenty a je přístupná širokému spektru hráčů.
