Hraní budoucnosti? AI vytvořila vlastní verzi Quake II

Generativní umělá inteligence přináší herním vývojářům stále zajímavější možnosti. Jedním z aktuálních experimentů je plně AI generovaná hra, konkrétně slavná střílečka Quake II. Microsoft nedávno ukázal svoji technologickou ukázku využívající model WHAMM (World and Human Action MaskGIT Model), jehož cílem je pomoci vývojářům tvořit hry úplně novým způsobem.
Demo hry od Microsoftu, označené jako Copilot Gaming Experience, nabízí opravdu bizarní zážitky. Nepřátelé se například objevují mrtví nebo se při výstřelu deformují do zvláštních barevných tvarů. Hráč dokonce může zažít surrealistickou situaci, kdy se celá herní realita mění v temnou a chaotickou scénu připomínající horečnaté sny.
Tento experimentální projekt ukazuje fascinující potenciál generativní AI. Ačkoli současná podoba AI Quake II není nijak zvlášť hratelná ve srovnání s originálem, přesto je to pozoruhodný pohled do budoucnosti herního vývoje. Možná jednou budeme hrát hry vytvořené plně AI – zatím je však lepší držet se klasiky.
