Intel rozšiřuje hranice upscalingu s novou verzí XeSS 1.3

Podzim roku 2022 znamenal pro Intel velký krok vpřed, když společnost vstoupila na trh s grafickými kartami a představila svou inovativní upscalovací technologii XeSS. Tato technologie, určená k zlepšení vizuálního zážitku bez ztráty výkonu, se od té doby dočkala několika aktualizací, přičemž poslední z nich, verze 1.3, byla oznámena nečekaně a již je dostupná pro vývojáře na platformě GitHub.

Hlavní novinkou, kterou verze 1.3 přináší, jsou pokročilé AI modely. Ty mají za úkol posunout upscaling na novou úroveň, kde hlavními benefity jsou detailnější rekonstrukce obrazu, efektivnější anti-aliasing, redukce ghostingu a celkově stabilnější obraz. Jako příklad výrazného vylepšení bylo uvedeno porovnání scény ze hry Like a Dragon: Ishin, kde nová verze technologie XeSS efektivně řeší problémy s problikáváním, které trápily předchozí verze.

Změny nejsou omezeny pouze na zlepšení obrazové kvality. Intel rovněž rozšířil spektrum režimů, kde přibyly tři nové: nativní režim, Ultra Quality Plus a Ultra Performance. Zajímavé je, že přestože byla přidána nová nastavení, Intel současně snížil interní rozlišení všech režimů, což vedlo k jejich posunutí do nižších kvalitativních kategorií. Tato změna může vyvolávat debaty, nicméně přístup k snižování interního rozlišení není v oblasti upscalingu novinkou a podobné strategie nabízí i konkurenční technologie, jako jsou DLAA od Nvidie nebo FSR Native od AMD.

Intel tímto krokem nejenže upevňuje svou pozici na trhu grafických karet, ale také naznačuje svou ambici stát se vedoucím hráčem v oblasti inovací vizuální technologie. S novou verzí XeSS 1.3 můžeme očekávat, že se zlepší nejen vizuální zážitky z her, ale i celková dostupnost vysokokvalitního obsahu pro širší spektrum uživatelů.