Návrat k legendě: Proč Capcom pochyboval o smyslu vypustit původní Resident Evil

V nedávném rozhovoru s GOGem se vedoucí představitelé Capcomu vyjádřili, že vidí vydávání původních verzí her jako zbytečné — původní verze prý “nemají smysl”, neboť moderní remaky už poskytují lepší zážitek.

Capcom měl za to, že fanoušci si vystačí s novějšími verzemi, které mají vylepšenou grafiku, modernější ovládání a komfortní prvky (auto-ukládání, navigační nápovědy apod.). V jejich pohledu byly původní verze spíše historickým artefaktem než něčím, co by si hráči přáli hrát.

K přesvědčení Capcomu, že existuje reálný zájem o původní hry, bylo nutné silné argumentování. Marcin Paczynski z GOGu uvedl, že tým musel opakovaně vysvětlovat, že mezi hráči existují lidé se silným citovým poutem k tomu „originálu“ – ke klasickým verzím, které hráli v minulosti.
Nakonec Capcom ustoupil a povolil re-release Resident Evil 1, 2 a 3 (PC verze) na platformě GOG, což vyústilo ve velmi pozitivní přijetí.

Reakce hráčské komunity a význam návratu

Když byly původní verze vydány, dočkaly se vysokého hodnocení — přes 90 % pozitivních recenzí. Pro mnoho hráčů to byla možnost zažít nostalgii v její ryzí podobě — bez remodelingu, bez velkých změn, prostě čistý originál.

Mnozí argumentovali, že remaky se sice mohou zdát vylepšené, ale ztrácejí atmosféru, která byla příznačná pro původní díly — pomalejší tempo, pevné kamerové úhly, „tankové“ ovládání a atmosféru napětí.

Tento comeback potvrzuje, že i když technologie pokročila, stále existuje publikum, které chce zažít původní verzi, bez moderních zásahů.

Zachování herní historie

Rozhodnutí vydat původní verze potvrzuje, že herní vývojáři a vydavatelé by neměli ignorovat historický význam svých titulů. Umožňuje to digitální archivaci a uchování původních děl.

Soužití originálu a remaku

Toto odblokování ukazuje, že remaky a originály nemusí být soupeři, ale doplňky. Někteří hráči chtějí akční moderní zážitky, jiní touží po nostalgii. Obě varianty mohou existovat současně.

Vliv na budoucí vydání

Pokud to fanoušci přijmou dobře, může to inspirovat další vydavatele k tomu, aby znovu otevřeli své starší katalogy. Už dnes se objevují snahy o rerelease dalších klasických titulů.

Capcom původně nevěřil, že mají hráči zájem o původní verze Resident Evil, protože vnímali remaky jako „lepší zkušenost“. Konečné svolení bylo dosaženo po intenzivní snaze GOGu přesvědčit je o hodnotě nostalgie a historické autenticity. Výsledek? Silná odezva a potvrzení, že i dnes mají klasické hry svou jedinečnou roli.