Nová Inovace v Hrách: Plnohodnotný Ray Tracing díky Pascalu Gilcherovi

Dnes přinášíme článek o významné inovaci v oblasti modifikací, které se zaměřují na vylepšení nasvícení ve hrách. Alex Battaglia z Digital Foundry v článku pro magazín Eurogamer oznámil, že vývojář Pascal Gilcher, známý tvorbou add-onu pro ReShade s podporou nasvícení přes ray tracing, poprvé prezentoval svou práci na implementaci path tracingu, což je plnohodnotný ray tracing.

Nový add-on funguje na základě world-space, nikoli screen-space jako předchozí add-on s ray tracingem, a také pracuje mimo dohled hráče. Add-on pracuje na podobné bázi jako RTX Remix od Nvidie, ale jeho použití by mělo být výrazně jednodušší.

V budoucnosti by tento nástroj mohl umožnit přidání path tracingu do téměř všech her, které využívají API DirectX 9 a novější. To znamená, že k implementaci bude stačit pouze soubor s prvotním nastavením, který jednou vytvoří a poté mohou využívat ostatní hráči.

Jako první ukázku si Gilcher vybral RPG od Bethesdy The Elder Scrolls V: Skyrim. Můžete se podívat na implementaci PTGI (Path-traced Global Illumination) ve videu níže. Bylo také možné získat data pro path tracing ve hrách Grand Theft Auto V a Control, který již má velmi solidní implementaci ray tracingu.

Další vývoj můžete sledovat na stránkách Marty’s Mods a podporu vývojáři Pascalu Gilcherovi můžete poskytnout na Patreonu. Zůstává otázkou, jak daleko bude add-on vylepšován a kdy bude plnohodnotně dostupný pro veřejnost.