Pioner vstoupil do předběžného přístupu: ambiciózní postapokalyptická střílečka bojuje s technickými problémy
Postapokalyptická střílečka Pioner se po několika letech vývoje konečně dostala k hráčům, ovšem její start rozhodně nebyl tak hladký, jak si vývojáři i komunita přáli. Titul od studia GFA Games, který se objevil v režimu předběžného přístupu, vzbudil pozornost už svým ambiciózním pojetím a slibem rozsáhlého herního světa. Realita po vydání ale ukazuje, že cesta k úspěchu bude ještě dlouhá.
Hra je zasazena do drsného postapokalyptického světa, který má rozlohu přes 50 kilometrů čtverečních. Prostředí láká na volný průzkum, atmosférické lokace a neustálý pocit ohrožení. Hráči se v něm mohou setkávat nejen s nepřáteli ovládanými umělou inteligencí, ale také s dalšími živými hráči. Kombinace režimů PvE a PvP má zajistit nepředvídatelné situace a napětí, které se mění s každým dalším setkáním.
Právě tato otevřenost světa je jedním z hlavních lákadel hry. Otevřený svět působí na první pohled promyšleně a nabízí řadu zákoutí, která vybízejí k objevování. Někteří hráči oceňují také celkovou atmosféru, která připomíná známé značky jako Fallout 76 nebo sérii S.T.A.L.K.E.R. Audiovizuální zpracování je často hodnoceno jako solidní a v některých momentech dokáže vytvořit opravdu silný dojem opuštěného a nehostinného světa.
Navzdory těmto pozitivům se však Pioner potýká s výraznými problémy, které zásadně ovlivňují první dojmy. Uživatelské hodnocení na platformě Steam se aktuálně pohybuje kolem 50 %, což jasně ukazuje na rozporuplné přijetí. Nejčastější kritika míří na technické problémy a nedostatečnou optimalizaci. Hráči si stěžují na časté pády hry, nestabilní servery a jejich nízkou kapacitu, která komplikuje plynulé hraní.
Velkým problémem je také ztráta uloženého postupu v důsledku pádů hry. To je obzvlášť frustrující v titulu, který je založen na postupném vylepšování postavy a sbírání vybavení. Tyto potíže byly přitom zmiňovány už během dřívějších uzavřených testů, kde vývojáři slibovali jejich nápravu. Pro část komunity je proto současný stav zklamáním a důvodem k negativnímu hodnocení.
Na druhé straně stojí hráči, kteří jsou k titulu smířlivější. Ti věří, že se jedná o projekt s potenciálem, jenž potřebuje čas a další úpravy. Oceňují základní herní mechaniky, atmosféru světa a snahu nabídnout komplexní zážitek v rámci jednoho sdíleného prostoru. Podle nich má Pioner solidní základy, na kterých lze v průběhu vývoje stavět.
Otázkou zůstává budoucnost hry a to, zda se vývojářům podaří napravit současné nedostatky. Zatím se nemluví o žádných verzích pro konzole a pozornost je plně soustředěna na stabilizaci verze pro PC. Pokud se podaří vyřešit technické potíže a vylepšit celkový výkon, může se z Pioner stát zajímavý zástupce žánru postapokalyptických online akcí. V opačném případě mu hrozí, že zůstane jen dalším ambiciózním projektem, který nedokázal naplnit svůj slib.
Pioner je postapokalyptická střílečka z pohledu první osoby, která kombinuje PvE a PvP prvky v rozsáhlém otevřeném světě. Hráči v ní bojují o přežití proti nepřátelům i ostatním hráčům.
Hlavním důvodem jsou technické problémy, jako jsou pády hry, nestabilní servery a slabší optimalizace, které negativně ovlivňují herní zážitek i postup hráčů.
V současné době se vývojáři o konzolových verzích nezmiňují. Prioritou zůstává zlepšení stability a funkčnosti PC verze v rámci předběžného přístupu.