Proč se remasteru prvního Falloutu pravděpodobně nedočkáme

Remaster klasického Falloutu čelí mnoha překážkám, o kterých se na první pohled často nemluví. Jedním z nejzásadnějších problémů je zdrojový kód, který tvůrce Tim Cain musel při odchodu z Interplay zcela zničit. Všechny knihovny i prototypy jsou tak nenávratně pryč, a ačkoliv Bethesda vlastní jednu zálohu, vyjednávání o odkupu či spolupráci se jeví jako velmi nepravděpodobné.
Další komplikací je licencovaná hudba, původně vytvořená výhradně pro první díl. Návrh na remaster by vyžadoval opětovné zajištění práv, což představuje nejen právní labyrint, ale také vysokou finanční zátěž. Bez originálních licencí by totiž bylo nutné hudbu buď kompletně komponovat nanovo, nebo riskovat zásahy do autorských práv.
Na technické úrovni se situace jeví ještě hůře. Zbytky původního kódu jsou rozházeny na různých úložištích a obsahují množství bugů, které vývojáři ani v době vydání nedokázali plně odstranit. Skloubit je, opravit a přenést do moderního enginu by znamenalo odhalit řadu nových chyb a investovat značné množství času i peněz.
Otázku navíc komplikuje i fakt, že cutscény byly natáčeny na technice, která je dnes zcela zastaralá. Jejich obnovení by vyžadovalo kompletní přetočení a postprodukci, což by prakticky vyústilo ve vytvoření zcela nového obsahu, namísto věrného remasteru.
Herní průmysl se od dob prvního Falloutu výrazně posunul. Moderní hráči by mohli mít problém i s oldschoolovým uživatelským rozhraním, které neodpovídá současným standardům ergonomie a designu. Jeho kompletní redesign by navíc opět přeměnil projekt v novou hru spíše než v remaster.
Celkově spojení všech těchto nákladných kroků – od zajištění kódu a hudebních licencí, přes opravy chyb a přetočení cutscén, až po modernizaci UI – povede k tomu, že by vznikl spíše nový titul než opravdový remaster původního Falloutu.
