Resident Evil Requiem mění perspektivu: Přepínání mezi první a třetí osobou

Resident Evil Requiem přináší překvapivý návrat do Raccoon City krátce po jeho zničení, kde se představuje nová hrdinka Grace Ashcroft, dcera postavy z roku 2003. Tato část série kombinuje dědictví minulých dílů s novým přístupem k vyprávění a zpracování prostředí.

Jedinečnou funkcí je možnost přepínat kameru mezi první a třetí osobou kdykoli prostřednictvím volby v pauzovacím menu. I když tato změna není navržena pro časté přepínání během jednoho průchodu, otevírá prostor pro hráče preferující různé herní styly a zvyklosti, podobně jako tomu bylo u Resident Evil Village, kde třetí osoba dorazila dodatečně po vydání hry.

Tento přístup reflektuje snažení Capcomu vyvážit dlouholetou popularitu klasického pohledu ve stylu RE2 nebo RE4 s oceňovanou intimní hrůzou v první osobě, prosazenou od RE7. Touha uspokojit obě skupiny fanoušků však přináší designové výzvy: úrovně musí být navrženy tak, aby fungovaly v širších prostorách, volných chodbách a s minimálním množstvím překážek, které by mohly komplikovat mobilitu kamery ve třetí osobě, čímž se může ovlivnit atmosféra klaustrofobického napětí.

Během prezentace na Summer Game Fest byla hra nejprve ukázána kompletně z pohledu první osoby, teprve poté odhalena možnost třetí osoby. To naznačuje, že vývojáři možná preferují intenzivní prožitek v první osobě, ale chtějí zároveň nabídnout alternativu těm, kdo potřebují vidět postavu na obrazovce.

Resident Evil Requiem je naplánováno na vydání 27. února 2026, což dává hráčům dost času sledovat další ukázky a připravit se na kombinaci klasické akce a moderní hororové zkušenosti