Stalker 2 přichází s masivním Unreal Engine upgradem: Co nás čeká v roce 2025?

Ukrajinské studio GSC Game World se rozhodlo udělat něco odvážného a zároveň skvělého – aktualizovat svůj engine, na kterém běží Stalker 2, na Unreal Engine 5.5.4, a tím výrazně zlepšit výkon a stabilitu hry. Tento krok je podle roadmapy pro Q3 a Q4 2025 prioritou číslo jedna, protože současná verze Unreal Engine 5.1 už nestačí vyhovět náročné atmosféře „Zóny“ a problémům s plynulostí.
Tato aktualizace by mohla přinést nejen výkonové optimalizace, nýbrž i nové technologie z Unreal Engine 5.5, jako například vylepšené Lumen, vylepšené Path Tracing a další vizuální vymoženosti, byť některé (např. MegaLights) možná nebudou implementovány. Na fóru Redditu to zní nadšeně:
„That is so unexpected… maybe I will finally be able to play the game with proper frames.“
Vedle engine upgradu přinese roadmapa i řadu dalších vylepšení: nová anomálie, mise od starých i nových známých, noční vidění, dalekohledy, rozsáhlejší denní/noční cyklus, přepracování výtěžku ze stashů, nový scénář počasí, vylepšený UI, režim immersive display, obnovení záloh lokálních uložených pozic a dokonce i Discord Holiday Event.
Nejsou to jen plány – GSC jasně deklarovalo, že toto je jejich hlavní mise pro zbytek roku, i když připouští, že „nestabilita zóny“ by mohla termíny nepatrně posunout. Vývojáři dokonce nezavrhli možnost Unreal Engine 5.6, pokud se během testování ukáže jako proveditelný, i když to je stále v oblasti „velkého ale“.
Proč to je důležité?
- Zlepšení zážitku ze hry – konečně možná méně stutterů, lepší framerate, hladší hraní.
- Nový obsah a nástroje – což znamená, že komunita nejen dostane lepší zážitek, ale možná i více možností pro moddování a vlastní příběhy.
- Šance pro oživení – po trnitém startu je to jasný krok k tomu, aby se Stalker 2 dostal do své plné síly.
