The Last of Us Part I – Problémy s výkonem a pády na PC

The Last of Us Part I je populární hra od společnosti Sony, čelí problémům s výkonem na PC, které zahrnují zasekávání a časté pády. Hra trpí tzv. nákazou shaderů, což je běžný problém, který postihuje mnoho počítačových her.

Přes skromné systémové požadavky hry se tento nejnovější PC port od Sony potýká s problémy na různých typech hardwaru. Hráči hlásí nekonzistentní snímkovou frekvenci a zadrhávání, které pokračuje, dokud není kompilace shaderů dokončena. Na platformě Steam se hra setkala s více než 1 400 „většinou negativními“ recenzemi, které kritizují dobu trvání kompilace shaderů, množství pádů a značné zatížení systémových prostředků.

Hlavním problémem se zdá být kompilace shaderů ve hře. Grafická karta musí provést určité předběžné zpracování, které se musí provést při přípravě každé scény ve hře alespoň jednou. V některých případech mohou vývojáři předkompilovat shadery, aby to hráči nemuseli dělat při spuštění hry, ale to není běžná praxe.