Ubisoft prozradil plány: Budoucnost série Far Cry bude více o multiplayeru

Budoucnost populární herní série Far Cry se začíná rýsovat jasněji. Na konferenci Saudi Arabia’s New Global Sport Conference vystoupil šéf Ubisoftu Yves Guillemot, který krátce nastínil, kam se budou další díly ubírat. Podle jeho slov se má série v příštích letech mnohem více spoléhat na multiplayerovou složku a nabídnout hráčům zážitky, u kterých stráví delší čas než doposud.
Far Cry a nový směr k multiplayeru
Zatímco dosavadní díly série Far Cry byly známé především díky rozsáhlým otevřeným světům, příběhu a silným záporákům, Ubisoft nyní plánuje větší důraz na kooperativní a kompetitivní režimy. Cílem je vytvořit tituly, které budou schopny udržet hráče dlouhodobě a poskytnou širší prostor pro opakovanou zábavu.
Spekulace o projektu Maverick
O multiplayerové budoucnosti série se hovoří už delší dobu. Často se zmiňuje projekt s pracovním názvem Maverick, který má být údajně multiplayerovou extrakční střílečkou. Tento koncept by měl doplnit chystaný plnohodnotný Far Cry 7.
Nicméně vývoj Mavericku údajně provázely komplikace a v zákulisí se dokonce mluvilo o jeho možném zrušení. Guillemotovo vyjádření tak naznačuje, že Ubisoft projekt ještě úplně nezavrhl – a naopak vidí v multiplayeru budoucnost celé značky.
Hráči se tak mohou dočkat zásadní změny. Namísto čistě příběhového dobrodružství by se série mohla vydat cestou živé služby podobně, jako je tomu u jiných populárních herních značek.
Pokud Ubisoft skutečně představí multiplayerovou extrakční hru, půjde o první takto výrazný odklon od dosavadní tradice.
Otazníky kolem směřování série
I přes Guillemotovo prohlášení zůstává spousta otázek nezodpovězených.
- Dostaneme Far Cry 7 s klasickým příběhem i multiplayerem zároveň?
- Nebo se Ubisoft rozhodne oddělit oba projekty a nabídne samostatnou multiplayerovou hru?
- A jakým způsobem se podaří vyřešit problémy, které údajně projekt Maverick provázely?
Na definitivní odpovědi si budeme muset ještě počkat. Jisté ale je, že Far Cry čeká velká proměna a Ubisoft hodlá značku více přiblížit trendům současného herního průmyslu.
