Ubisoft zrušil ambiciózní Assassin’s Creed z období po občanské válce: kontroverze a politika rozhodly

Ubisoft, jeden z největších světových herních vydavatelů, měl podle renomovaného novináře Stephena Totila z magazínu Game File v plánu vytvořit nový díl Assassin’s Creed zasazený do období po skončení americké občanské války. Projekt, který sliboval unikátní historické prostředí a silný příběh, však byl zrušen ještě v rané fázi vývoje.

Podle informací ze tří nezávislých zdrojů uvnitř francouzské společnosti se vývojáři rozhodli projekt stopnout z politických a společenských důvodů, které údajně ohrožovaly pověst značky.

Americká občanská válka jako neprobádané herní prostředí

Nový díl měl hráče přenést do druhé poloviny 60. a počátku 70. let 19. století, tedy do doby, kdy se Amerika teprve vzpamatovávala z krvavého konfliktu mezi Severem a Jihem. Takové zasazení by pro sérii představovalo zcela nové historické období, dosud v žádném dílu Assassin’s Creed nevyužité.

Příběh měl sledovat bývalého černošského otroka, který se po válce vydává za svobodou, ale zároveň se dostává do konfliktu s členy Ku Klux Klanu. Téma svobody, rasové nesnášenlivosti a následků občanské války mělo nabídnout hluboký a morálně silný příběh, jaký série ještě nepoznala.

Totilo uvádí, že jedním z hlavních důvodů zrušení projektu byla obava z politických kontroverzí. Ubisoft měl podle něj označit současnou situaci ve Spojených státech za „příliš nestabilní a politicky nabitou“, což by mohlo vést k rozporuplnému přijetí hry.

Tento krok přichází krátce po kontroverzích kolem Assassin’s Creed: Shadows, kde část hráčské komunity kritizovala výběr hlavního hrdiny – černošského samuraje Jasukeho. Ubisoft tak čelil silné vlně reakcí na sociálních sítích, což zřejmě vedlo vedení k opatrnějšímu přístupu u dalších projektů.

Podle doplňujících informací novináře Toma Hendersona mělo jít o plnohodnotný díl série s výraznými RPG prvky, podobně jako Assassin’s Creed Odyssey či Valhalla. Vývoj směřoval k vydání kolem roku 2027, což by hře poskytlo dostatek času na technické i narativní vyladění.

Hráči by se zřejmě dočkali otevřeného světa, detailně zpracovaných měst a rozsáhlých misí, které by kombinovaly stealth prvky, boj a dialogové volby – tedy vše, co moderní Assassin’s Creed tituly charakterizuje.

Co to znamená pro budoucnost série Assassin’s Creed

Ubisoft má v současnosti rozpracováno několik dalších titulů v rámci značky, včetně Assassin’s Creed Codename Red a dalších projektů z různých historických období. I přesto zůstává otázkou, zda se studio někdy odváží vrátit k tématům rasové nerovnosti a rekonstrukce Ameriky, která by mohla sérii posunout na zcela novou úroveň.