Vývojáři Semiwork o překvapivém úspěchu a zpožděné aktualizaci R.E.P.O.

Švédské studio Semiwork se z původně neznámého vývojáře proměnilo během několika týdnů díky úspěchu jejich hororové hry R.E.P.O.. Jak prozradil zakladatel Pontus Sundstrom, projekt, který začal jako malé indie, náhle získal milionové publikum, a studio se ocitlo v nečekaném centru pozornosti.
První verze R.E.P.O. vyšla sice v předběžné betě na platformě PC, avšak entuziasmus hráčů překonal veškerá očekávání. „R.E.P.O. bylo i pro nás samotné velkým překvapením. Nebýt jeho, tak Semiwork jako studio nepřežilo. Jeden den jsme se modlili, abychom zaplatili nájem. Další den naše hra lákala miliony hráčů, kteří zaplavili servery.“ Přiznává Sundstrom, že podobný náhlý rozjezd s sebou přinesl nejen radost, ale také značné obtíže.
Jedním z největších úskalí byly nároky na papírování a administrativu kolem licencí či smluv, což zcela pohltilo kapacity a odklonilo tým od tvůrčí práce. Kromě toho se vývojáři museli věnovat odstraňování chyb a zajištění bezpečnosti hráčů před potenciálními cheatery, což rovněž zpomalilo přípravu nového obsahu. „Tohle odtáhlo náš malý vývojářský tým od všech zábavných věcí, které jsou spojené s vytvářením nového obsahu pro hru,“ vysvětluje Sundstrom.
Hráči po celém světě netrpělivě vyhlížejí první velkou aktualizaci, která měla být už dávno dostupná. Pontus v novém videu ujistil komunitu, že i když se práce zdráhají, jsou blízko cíli: „Co se týče postupu, tak jsme stále na cílové rovince a zbývá ještě pár věcí, které je potřeba udělat. Chceme se vám omluvit za tak dlouhé čekání.“ Vývojáři však nechtějí uspěchat vydání, aby zajistili co nejstabilnější zážitek.
Navzdory všem výzvám zůstává tým Semiwork odhodlaný dodat hráčům komplexní a vylepšenou verzi R.E.P.O.. Fanoušci i odborníci oceňují, že studio transparentně sdílí informace o vývoji, a udržuje nadále silnou komunikaci s komunitou. Jakmile bude aktualizace kompletní, očekává se, že hra rozšíří dosavadní zážitek o nové úrovně hororu, vylepšené mechanismy a bohatší obsah.
To, že R.E.P.O. patří v roce 2025 mezi největší herní překvapení, potvrzuje nejen měsíční nárůst aktivních hráčů, ale také zájem investorů a médií. Semiwork nyní plánuje další kroky – od možných portů na konzole až po spolupráce s influencery, kteří pomohou šířit pověst hry dále. Pontus zakončil své sdělení slovy vděku: „Bez vaší podpory bychom se sem nedostali. Prosíme o strpení, už brzy vám přineseme novinky.“
