Morrowind ožívá s fyzikou objektů díky čistému Lua

Starý dobrý Morrowind oslavil už 23 let od svého vydání, ale to nebrání vášnivým modderům, aby mu vdechli nový život. Nedávno představil talentovaný tvůrce MaxYari svůj projekt OpenMWLuaPhysics, který do hry přidává základní fyzikální engine implementovaný kompletně v Lua.
První ochutnávkou magie tohoto modu je efekt, který diváka okamžitě vtáhne do světa Vvardenfellu. Láhve a sudy se pohybují, klapají o sebe a po nárazu se dokonce rozbíjejí – připomíná to úroveň Half-Life 1 fyziky, ne-li lepší. Vše běží přímo nad otevřeným zdrojovým enginem OpenMW, takže instalace je jednoduchá a nadšení nekonečné.
Co všechno mod umí? OpenMWLuaPhysics aktivuje fyziku na všech předmětech, které si lze odnést do inventáře. Můžete je táhnout, házet a sledovat, jak se láme sklo. Buďte však opatrní – přílišné demolování cizího majetku může drsným obchodníkům znepříjemnit život. Jejich reakce závisí na vaší sneak dovednosti, vzdálenosti a štěstí.
Tvůrce také upozorňuje na jistá omezení: střelné zbraně objekty neovlivní a NPC procházejí pevným předmětům, jako by nebyly. Přesto je to úžasný základ pro další experimenty – mod totiž zpřístupňuje sadu metod, které může kdokoli využít pro vlastní fyzikálně založené mody. Pokud chcete rozbít sklenici nebo postavit vlastní dominový labyrint z knih, stačí sáhnout na GitHub.
