Grounded 2: přechod na méně časté, ale obsáhlejší aktualizace v early access

V nadcházejícím Grounded 2 Obsidian upravuje přístup k early access tak, aby místo měsíčních malých aktualizací přicházely rozsáhlejší balíky obsahu jen každé čtyři až pět měsíců. Toto rozhodnutí vychází ze zkušeností z první části, kde příliš časté drobné změny vytvářely tlak na tým i komunitu a ve výsledku nevedly k optimálnímu tempu vývoje.
Zkušenosti z prvního Grounded prokázaly, že pravidelné mikroaktualizace mohou být pro vývojáře vyčerpávající a pro hráče frustrující. Herní ředitel Chris Parker uvádí, že tým se bude soustředit na delší a obsahově bohatší aktualizace, což by mělo vést k lepší zpětné vazbě komunity, která vyzkouší celek jako ucelený kus hry, nikoli jen izolované dílky.
Každá taková obsáhlá aktualizace se má zaměřit na významné rozšíření prostředí – přidání nových oblastí, tvory, vybavení, mechanik či zdokonalení stávajících systémů. Tím se zachová pocit objevování a zároveň se předejde fragmentaci zážitku, kdy by se hráči cítili zahlceni častými, ale malými změnami.
Novinkou v Grounded 2 bude i silnější důraz na příběhové prvky. Obsidian, známý pro své narrativní zkušenosti z RPG, chce do survival stavby přidat “narrative flair”, tedy vrstevnatější vyprávění, aniž by se ztratila zábava z kooperativního přežívání a řemeslné tvorby. Akt 1 by měl být připravený již při spuštění v early access, aby hráče uvedl do světa a naznačil další vývoj příběhu.
Spuštění Grounded 2 v Game Preview/Early Access se očekává v červenci 2025 a tým slibuje transparentnější komunikaci ohledně roadmapy i aktivní zapojení komunity. Díky větším cyklům aktualizací bude možné dodávat větší díly obsahu najednou a získat ucelenou zpětnou vazbu pro další směřování hry.
