Remaster Dragon Age byl na stole, EA řekla ne, říká Mark Darrah

Veterán BioWare Mark Darrah v rozhovoru s tvůrcem MrMattyPlays poodhalil zákulisí značky Dragon Age. Největší pozornost přitáhla pasáž o potenciálním remasteru starších dílů – nápad, který podle něj nebyl jen zbožným přáním, ale skutečným plánem na stole vedení studia.

Podle Darraha chtělo vedení BioWare znovu vydat původní trilogii jako ucelenou kolekci. Narazilo však na nesouhlas ze strany Electronic Arts (EA), která projekt nepodpořila. Pokud by zelená padla, fanoušci by se údajně dočkali kompletního balíčku se sjednocenými úpravami napříč všemi třemi díly.

Jako přirozené srovnání se nabízí sesterská série Mass Effect, která se v roce 2021 dočkala úspěšné předělávky. Darrah však upozorňuje, že Dragon Age by si vyžádalo více finančních i lidských zdrojů než práce na Legendární edici Mass Effectu. Vyšší náročnost by tak mohla být klíčovým důvodem, proč EA projekt odmítla.

Ani tak není myšlenka remasteru definitivně mrtvá. Postoje se mohou časem měnit – otázkou ovšem zůstává, zda by na takový vývoj mělo BioWare kapacitu. Studio se totiž podle Darraha naplno přesouvá k novému Mass Effectu, jehož produkce potrvá ještě několik let. V praxi to znamená, že případné oživení starých dobrodružství z Thedasu by se muselo vejít mezi priority týmu, což dnes nevypadá pravděpodobně.

Pro fanoušky Dragon Age je to trpká, ale střízlivá zpráva: remaster dává smysl, jenže bez podpory EA a s plným soustředěním na nový Mass Effect zůstává zatím v šuplíku. Naděje nicméně úplně nehasne – stačilo by jediné nové rozhodnutí na nejvyšších místech.