IO Interactive a neúspěch MindsEye: Šéf studia komentuje budoucnost vydavatelské divize

Hakan Abrak, výkonný ředitel studia IO Interactive, se otevřeně vyjádřil k nepovedenému startu hry MindsEye, kterou na trh uvedla jejich vydavatelská divize IOI Partners. Přestože projekt vzbuzoval očekávání, realita dopadla jinak – hra vyšla v neuspokojivém technickém stavu a s nedostatkem obsahu.
Podle Abraka šlo o velmi těžký okamžik: „Bylo to rozhodně obtížné. Bylo to drsné přijetí. Nebylo to to, v co [vývojáři] doufali, ani to, v co jsme doufali my v IOI Partners.“
Studio Build A Rocket Boy, které za hrou stojí, mělo původně ambiciózní plány. MindsEye mělo být součástí větší platformy Everywhere, nakonec se ale proměnilo v samostatný titul. Bohužel, už při vydání narazil projekt na závažné technické problémy a hráči kritizovali i chybějící obsah.
Situaci navíc zhoršily spekulace o sabotážích a zaplacených negativních recenzích, které musel vydavatel aktivně vyvracet.
Podpora od IO Interactive
Abrak přiznal, že IO Interactive chtělo dát týmu šanci: „Připadalo nám, že mají skvělé nápady a budují úžasný svět. Doufáme, že v budoucnu dostanou příležitost ukázat z něj víc. Chtěli jsme jim pomoci s distribucí hry.“
Přesto dodává, že i přes nezdar věří v jejich potenciál. Podle jeho slov vývojáři intenzivně pracují na tom, aby získali zpět důvěru hráčů.
Zatímco Hitmana 3 si IO Interactive úspěšně vydali sami už v roce 2021 a na tomto modelu nic měnit neplánují, budoucnost vydavatelské větve IOI Partners je nejasná.
Abrak k tomu říká: „IO Interactive bude vydávat vlastní hry interně. IOI Partners? To se teprve uvidí.“
Je tedy možné, že neúspěch MindsEye bude mít zásadní vliv na to, zda se IOI do vydavatelské činnosti ještě někdy pustí.
Za studiem Build A Rocket Boy stojí Leslie Benzies, bývalý producent série GTA. Založil ho v roce 2016 s cílem přinést na trh nové nápady a technologické inovace. MindsEye měl být vlajkovým projektem, jenže realita ukázala, že i velká jména a silná podpora nemusí znamenat úspěch.
Nyní je otázkou, zda se týmu podaří hru opravit a nabídnout hráčům obsah, který původně slibovali.
Příběh MindsEye je varováním pro vydavatele i vývojáře. Ani silné zázemí a zkušený tým nejsou zárukou úspěchu, pokud hra není připravena k vydání. IO Interactive se nyní soustředí na své vlastní projekty a hráči čekají, zda se Build A Rocket Boy podaří napravit reputaci.
