Borderlands 4: Velká akce s velkými problémy – jak si vede na konzolích?

Borderlands 4 je venku teprve několik dní, ale už teď se ukazuje, že nová 1st person střílečka zdaleka není technicky bezchybná. Zatímco hráči na PC si stěžují na vysoké nároky na výkon a častý stuttering, ani majitelé konzolí nemají vyhráno. Analýzu výkonu si vzal na paškál Tom Morgan z Digital Foundry a jeho zjištění nejsou pro Gearbox příliš lichotivá.
Největší problém – frame rate
Hlavní kámen úrazu ale představuje výkonový režim, který cílí na 60 FPS. Na papíře to vypadá dobře a většinu času toho opravdu dosahuje.
- PS5, PS5 Pro i Xbox Series X zvládají běžně 60 FPS, jen občas klesnou k 55 FPS. Podle Morgana jde o limitaci procesorem, nikoli grafickou kartou.
- Bohužel, ideální plynulost vydrží jen prvních 20–30 minut hraní. Poté se začnou objevovat častější propady, které negativně ovlivňují zážitek.
Borderlands 4 je po stránce obsahu zábavná a akční hra, ale její technická stránka výrazně pokulhává. Rozmazaný HUD, nízké rozlišení na konzolích a nestabilní frame rate jsou problémy, které nelze přehlédnout. Hráči na PS5 Pro si užijí nejlepší verzi, ale i ta není bez chyb. Zbývá jen doufat, že vývojáři brzy vydají opravné patche, které hratelnost zlepší.
Grafické režimy – kvalita vs. výkon
Hra na konzolích nabízí dva grafické režimy – Quality a Performance. Jenže rozdíly mezi nimi nejsou tak výrazné, jak by se mohlo čekat.
- PS5 a Xbox Series X:
Dynamické rozlišení se pohybuje mezi 720p a 1080p, což je pro moderní konzole poměrně nízká hodnota. Největším překvapením ale je, že ve stejném rozlišení se zobrazuje i uživatelské rozhraní (HUD), které tak působí rozmazaně a neostrě. - Quality režim přináší jemnější nasvícení, lepší odrazy a větší vykreslovací vzdálenost. Rozdíly ale nejsou natolik zásadní, aby většina hráčů preferovala tento mód před stabilnějším výkonem.
