Fellowship – nové MMO, které chce vrátit zábavu zpět do žánru
Nová hra Fellowship přichází s odvážnou vizí – zjednodušit tradiční systém masivně multiplayerových online her a nabídnout hráčům čistou zábavu bez nutnosti zdlouhavého expení. Za projektem stojí bývalí vývojáři Blizzard Entertainment, kteří dobře znají, proč se World of Warcraft stal fenoménem, ale také proč ztrácí dech.
WoW jako inspirace i varování
Legendární World of Warcraft formoval celý žánr MMO, ale po dvaceti letech se proměnil v obří mašinu plnou grindu, tabulek a sezón. Z původního dobrodružství se stal spíš povinnostní maraton. Fellowship si z WoW bere to nejlepší – epický svět, týmovou spolupráci a objevování – a všechno ostatní, co hráče odrazovalo, jednoduše odstraňuje.
Rychlá akce bez čekání
V Fellowshipu není potřeba trávit hodiny levelováním nebo sháněním party. Hráč se do akce dostane během několika vteřin díky Quick Play režimu. Není nutné mít stovky hodin volného času, aby si člověk mohl užít kvalitní PvE zážitek. Herní obtížnost se navíc automaticky přizpůsobuje, takže se vždy můžete připojit ke svým přátelům, ať jste na jakékoli úrovni.
Malé skupiny, velká zábava
Zásadní změnou je formát – skupiny mají čtyři hráče (1 tank, 1 healer, 2 DPS). Tento menší počet posiluje spolupráci, přehlednost a taktiku, ale zároveň zachovává napětí známé z raidů. Tvůrci navíc slibují, že se velké mechaniky z raidů objeví i v běžných dungeonech, takže o akci nebude nouze.
Tvůrci, kteří vědí, co dělají
Hra vzniká ve švédském studiu Chief Rebel, které vede Axel Lindberg a Hamish Bode – oba s bohatými zkušenostmi z AAA titulů, včetně projektů pro Blizzard. Jejich cílem je vytvořit MMO, které si hráči zahrají kdykoli, bez nutnosti obětovat osobní život či volný čas.
Bez měsíčních poplatků
Jedním z největších lákadel Fellowshipu je platební model. Žádné měsíční poplatky, žádné nucení k přihlášení, když se vám nechce hrát. Hra je dostupná za jednorázovou platbu (aktuálně 22,05 euro v předběžném přístupu) a vývojáři slibují, že další obsah bude přibývat postupně – bez skrytých nákladů. Mikrotransakce se týkají pouze kosmetických skinů, takže nikdo nebude mít výhodu za peníze.
Pro koho je Fellowship určený
Tento titul cílí především na hráče, kteří vyrostli na WoWku, ale dnes už nemají čas trávit u hry celé víkendy. Fellowship chce nabídnout ten samý pocit dobrodružství, jen v přístupnějším a svižnějším balení. Každý dungeon má jasný cíl, smysluplnou odměnu a především okamžitou zábavu – bez zbytečného grindování.
Zážitek pro současnou generaci hráčů
Dnešní hráči hledají rychlý přístup, flexibilitu a férovost. Fellowship chápe, že svět MMO se musí vyvíjet – a proto dává hráčům svobodu přepínat postavy, přizpůsobit obtížnost i hrát v krátkých intervalech. Ať už máte deset minut, nebo celý večer, Fellowship vás vtáhne do děje bez prodlev.
Budoucnost bez kompromisů
I když je hra zatím v předběžném přístupu, její koncept už teď slibuje revoluci. Pokud si udrží svůj směr, může se stát skutečnou alternativou k World of Warcraft – hrou, která vrací MMO zpět k jeho kořenům: zábavě, přátelství a dobrodružství.