Nvidia a DLSS 3.5: Novinky a výhody Ray Reconstruction

Společnost Nvidia se opět dostává do popředí pozornosti. Je to zhruba měsíc, co představila novinku v podobě verze DLSS 3.5. Dřívější verze DLSS fungovaly hlavně jako technologický základ, ale nyní se jedná spíš o branding pro balík několika technologií.

Hlavní novinkou v tomto balíčku je Ray Reconstruction (RR), což je rekonstrukce paprsků. V minulosti, když bylo potřeba provádět path tracing (tedy plnohodnotný ray tracing implementovaný pro celkové nasvícení a další aspekty), muselo se využívat několik denoiserů. Tyto algoritmy zajistily, že finální obraz nebyl plný šumu. Ale vždy byly spojeny s určitými kompromisy. Díky technologii RR chce Nvidia tuto potřebu více denoiserů vyřešit a zjednodušit celý proces. RR funguje jako jeden denoiser natrénovaný pomocí umělé inteligence.

Výhodou RR je také jeho kompatibilita. Na rozdíl od frame genu funguje na všech RTX kartách, konkrétně v řadách 20, 30 a 40. Avšak všechno má své mouchy. U RR to je možnost způsobení silného ghosting a rozmazanosti objektů, což není ideální, zejména u menších objektů či postav.

Je ale důležité poznamenat, že RR obraz výrazně vylepšuje. Daniel Owen ve svém videu ukazuje srovnání, ve kterém technologie DLSS s Ray Reconstruction nabízí podobný frame rate jako nativní rozlišení bez ray tracingu.