CDPR se poučil z chyb: Nové strategie a plány pro budoucí projekty

CD Projekt Red (CDPR), vývojář populárních her jako Witcher a Cyberpunk 2077, prochází zásadními změnami ve svých produkčních procesech. Po problematickém spuštění hry Cyberpunk 2077, které bylo poznamenáno intenzivním crunchem a následným odchodem klíčových členů týmu, došlo k interním změnám ve společnosti. Bývalý generální ředitel společnosti musel dokonce vydát omluvu zaměstnancům za zlehčování situace.

Pawel Sasko, asociální ředitel připravovaného pokračování Cyberpunk, naznačil, že firma se snaží z předešlých chyb poučit. Hra, označovaná kódovým jménem Orion a neoficiálně zvaná Cyberpunk 2, je ve fázi raného vývoje. Hra je vyvíjena ve třech studiích – v Bostonu, Polsku a Vancouveru, přičemž na projektu pracuje většina manažerů a ředitelů, kteří se podíleli na Cyberpunk 2077 a jeho rozšíření Phantom Liberty. Cílem je zachovat „DNA“ původní hry.

CDPR se zároveň intenzivně věnuje i novému projektu Polaris, který bude dalším dílem v sérii Witcher. Bývalý generální ředitel Adam Kiciński uvedl, že firma plánuje v příštích šesti letech vydat tři velké hry ze série Witcher, začínaje Polarisem, což má být čtvrtý díl série. Výroba hry byla zahájena již dříve, a k polovině roku 2024 by na projektu mělo pracovat přibližně 400 lidí.

Sasko také zmínil, že rozhodnutí CDPR ukončit podporu Cyberpunk 2077 po vydání úspěšného rozšíření Phantom Liberty nebylo přijato jednoznačně. Phantom Liberty představoval vrchol obnovy reputace hry a byl považován za vhodný konec pro Cyberpunk 2077, ale někteří hráči byli zklamáni zrušením plánovaných prvků, jako byl multiplayer.