DLSS 3.5: Revoluce v upscalingu a ray tracingu od Nvidie.

Upscalovací technologie DLSS si ušla velký kus cesty. Zatímco první verze z roku 2019 měla spoustu problémů, většinu z nich opravilo výrazně vylepšené DLSS 2, jež vyšlo o rok později. Loni jsme se pak dočkali DLSS 3, jež sice nepřineslo výrazné vylepšení upscalingu, ale zato je jeho součástí úplně nová technologie Frame Generation, jež dokáže generovat „falešné snímky“ a zvýšit tím plynulost herního zážitku za cenu vyššího input lagu. Technologie bude dostupná i na kartách řady RTX 30 a 20.

Ani ne rok od této velké verze Nvidia představuje DLSS 3.5, další upgrade, který přináší úplně novou technologii. Ačkoli v době psaní článku zatím nedošlo na úplně oficiální oznámení, magazín Videocardz pustil do světa popis i doprovodné obrázky přímo od Nvidie, takže už asi nebudeme čekat dlouho.

Novinkou DLSS 3.5 je technologie Ray Reconstruction (RR), tedy rekonstrukce paprsků, jež má přinést lepší vizuální kvalitu ray tracingu. Ten totiž ve hrách může trpět na různé šumění a další artefakty, které se snaží potlačit různé denoisery, ale ne vždy úspěšně. RR má zastat jejich funkci, ale mnohem lépe. Na porovnání DLSS 3.5 (DLSS 2 + Frame Generation + Ray Reconstruction) s nativním rozlišením se můžete podívat níže.

Nvidia se chlubí tím, že DLSS 3.5 trénovala na pětkrát větší porci dat než DLSS 3. Má zahrnout data z enginu, umí rozpoznat různé druhy ray tracingu a odlišit dobrý pixel od špatného. Nevýhodou každopádně bude, že nejspíš půjde o exkluzivní technologii pro řadu RTX 40, byť to zatím není potvrzené.

Přestože má jít o technologii zaměřenou na lepší vizuální kvalitu, měla by nabídnout i lehké navýšení výkonu, viz porovnání od Nvidie níže.