Fatekeeper: Temná fyzikální RPG z první osoby se vrací v duchu Dark Messiah

V herním prostoru, kde se často opakují stejná schémata, se objevuje Fatekeeper jako připomínka, že tahle kombinace first-person RPG a divoké fyzikální fantasy má stále co nabídnout. Hra na první pohled dýchá duchem klasiky jako Dark Messiah, jen s modernějším střihem a ambicí nabídnout intenzivní a krvavé soubojové zážitky díky interaktivním prostředím a detailnímu zpracování nepřátel.

Hráč se ujímá role druida, což v tomto kontextu znamená postavu, která kombinuje magii s drsnou, často brutální blízkou konfrontací. Místo tradičních kouzel tu najdeme schopnosti jako odhazování protivníků, výbuchy vzduchu (gust of wind) a využívání prostředí – například házení sudů nebo jiných objektů k vyřazení nepřátel. Souboje nejsou jen o stisknutí tlačítka; fyzika hraje hlavní roli: nepřátelé létají vzduchem, ragdoll efekty, cílené poškození končetin a zpomalené efektní dekapitace dodávají každému střetu divokou, uspokojivou váhu.

Svět Fatekeeperu není široce otevřený ve smyslu sandboxu, ale není ani zcela liniový. Nabízí exploraci v rámci fokusované narativní cesty – hráč si může občas zvolit alternativní cestu nebo prozkoumat zákoutí, která odhalují víc o prostředí a možnostech, jak přistupovat k výzvám. Tato kombinace strukturovaného příběhu a drobných odboček by mohla zaujmout ty, kdo mají rádi pocit řízené svobody bez chaosu otevřeného světa.

Jako u každého RPG bude klíčová progrese postavy. Hráči budou moci „naklonit“ svůj styl buď do syrové síly, jemné přesnosti nebo ničivé čarodějné moci. Tato variabilita buildů podporuje experimentování – těžké momenty lze překonat různými přístupy podle toho, co se zrovna zdá nejsnazší nebo nejzábavnější. Taktická volnost ve způsobu, jakým si hráč přizpůsobuje postavu, slibuje opakovanou hratelnost.

Nepřátelé, se kterými se hráč setká, vypadají jako směs neobvyklých a často odporných hrozeb: orcovité bestie, velcí ještěři, nechutní stonožkovití tvorové a impozantní obrněný minotaur, jehož souboj působí jako boss fight, na který se dá těšit s tím, že bude krutě efektivně rozebrán na kousky. Design těchto protivníků v kombinaci s fyzikálními interakcemi vytváří momenty, kdy se hráč cítí mocný a zároveň flexibilní.

Za projektem stojí studio Paraglacial, založené bývalými členy vývojářského týmu Grimlore Games – známého pro svou práci na sérii Spellforce a nyní také zapojeného do vývoje Titan Quest 2. Tato kořeny dávají tušit, že autoři mají zkušenosti s komplexními RPG systémy a kombinací žánrů, což se promítá i do ambice Fatekeeperu: postavit moderní, osobitou verzi fyzikálně poháněné magie v první osobě s důrazem na těžké, uspokojivé souboje.

Hra míří do early access na Steamu již tuto zimu, což naznačuje, že vývojáři plánují sbírat zpětnou vazbu a případně stavět obsah iterativně za běhu. Pro fanoušky tvrdších, akčně laděných RPG s vysokou mírou interakce s prostředím a možností mixovat různé styly hry, by Fatekeeper mohl být právě tím titulem, který naplní tu dávnou touhu po “temném, fyzikálním” dobrodružství z pohledu první osoby.