Neslavný pád herního titulu The Lord of the Rings: Gollum

Je notoricky známo, že herní titul Sméagolovo dobrodružství v The Lord of the Rings: Gollum skončil katastrofálně. Co mělo být vzrušujícím dobrodružstvím, se proměnilo v mizernou a nedodělanou akční adventuru s designovými nedostatky na základní úrovni. Dokonce i Vašek, vášnivý fanoušek Pána prstenů, dal hře pouhé tři body.

Daedalic Studio následně čelilo finančním problémům, které vedly k propuštění více než čtvrtiny zaměstnanců. Studio se rozhodlo odložit vývoj vlastních her a zaměřit se na vydavatelskou činnost.

Podle vývojářů z Daedalicu se herní fiasko dá přičíst nedostatečnému rozpočtu a příliš ambiciózním cílům. Studio toužilo vytvořit epickou hru s inovativními herními mechanikami, ale s rozpočtem pouhých 15 milionů eur, což je mnohem méně, než kolik obvykle stojí AAA tituly.

Tlak na vývojáře byl intenzivní, s finančními a výkonnými řediteli údajně dohlížejícími na každý jejich krok. Situaci ještě zhoršil časový pres, protože licence na Pána prstenů měla omezenou platnost. I přes několik odkladů bylo jasné, že tento projekt je odsouzen k nezdaru.

Paul Schulze, technický vedoucí, shrnul situaci slovy: „Takovouhle věc nemůžete jen nakrmit penězi, počkat rok a doufat, že bude všechno najednou v pohodě.“