Sony se potýká s vlnou propouštění, zavírá studia a mění strategii

Ve světě herního průmyslu dnes odzvonilo značné změny, když Sony oznámilo rozsáhlé propouštění v rámci své divize PlayStation. Tento krok zahrnul odstranění osem procent pracovní síly interních studií, což vedlo k úplnému zavření některých z nich. Vlna propouštění se dotkla jak malých, tak velkých studií a je důsledkem snahy firmy reagovat na proměnlivé podmínky trhu.

Toto rozhodnutí navazuje na nedávné propouštění ve studiích Naughty Dog, zrušení projektu The Last of Us Factions a podobné kroky v Bungie, Media Molecule a Deviation Games. Celkem bylo propuštěním dotčeno přibližně 900 lidí z PlayStation Studios, včetně týmů v Insomniac Games, Naughty Dog, Guerilla Games, Firesprite, a došlo dokonce k uzavření Londýnského studia, které se specializovalo na VR hry.

Hermen Hulst, šéf Sony Interactive Entertainment (SIE), a Hiroki Totoki, nový prezident PlayStationu, naznačili, že Sony plánuje přeorientovat své zdroje a strategii na vydávání her na nových platformách, jako jsou PC a mobilní zařízení. Tato změna strategie signalizuje snahu Sony diverzifikovat své portfolio a snížit závislost na velkých, finančně náročných projektech, jako byl například Marvel’s Spider-Man 2.

Sony se tak zdá být na cestě k většímu využívání outsourcingu a portování her na jiné platformy, což by mohlo znamenat novou éru pro vydávání titulů PlayStation. Tento krok je nezbytný pro adaptaci na rychle se měnící trh videoher, kde nové platformy a technologie nabízejí nové možnosti pro růst a inovace.