Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2: Dlouho očekávaný návrat se setkal s rozporuplným přijetím

Po letech čekání a opakovaných odkladech se Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2 konečně dočkalo svého vydání. Švédská společnost Paradox Interactive tak uzavřela jednu z nejdelších vývojářských sáh moderního herního průmyslu. Původní oznámení z roku 2019 vzbudilo mezi fanoušky World of Darkness obrovské nadšení. Jenže vývoj titulu se brzy proměnil v komplikovanou cestu plnou překážek, změn a kontroverzí.

Od Hardsuit Labs k The Chinese Room

Původní vývojáři ze studia Hardsuit Labs byli po sérii problémů a zpoždění v roce 2021 nahrazeni britským týmem The Chinese Room, známým například díky titulům Dear Esther či Everybody’s Gone to the Rapture. Tento krok mnozí vnímali jako poslední pokus o záchranu projektu, který měl potenciál stát se dalším kultovním hitem.

Nový tým musel přepsat značnou část hry, přetvořit příběh, postavy i technickou stránku. I proto je vydání samotné hry po tak náročném vývoji považováno za malý zázrak.

Rozporuplné přijetí mezi fanoušky i kritikou

Ačkoliv fanoušci doufali, že se Bloodlines 2 stane duchovním nástupcem původního kultovního dílu z roku 2004, realita se ukázala být složitější. První recenze se nesou v duchu značné rozpolcenosti. Na agregátoru Metacritic si hra drží průměrné hodnocení okolo 65 %, přičemž jednotlivé verdikty oscilují mezi 40 a 80 procenty.

Ještě přísnější jsou uživatelé na Steamu, kde během prvních hodin po vydání udělilo kladné hodnocení pouze 40 % hráčů. To naznačuje, že se mezi komunitou objevuje zklamání z nenaplněných očekávání.

Kde se skrývá problém?

Podle prvních reakcí lze kritiku rozdělit do několika hlavních oblastí.

  • Technický stav hry: Přestože se vývojáři snažili hru optimalizovat, mnoho hráčů naráží na drobné chyby, zastaralé animace či občasné pády.
  • Design misí a vyprávění: Někteří recenzenti oceňují atmosféru a hloubku dialogů, jiní naopak poukazují na lineární strukturu a menší možnosti volby, které byly pro původní Bloodlines typické.
  • Souboje a RPG systém: Akční složka hry působí místy neohrabaně a postrádá plynulost. RPG prvky jsou přítomné, ale podle hráčů nepřinášejí dostatečnou hloubku.

Silné stránky, které nelze přehlédnout

Na druhou stranu i přes uvedené nedostatky má Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2 několik nepopiratelných předností. Především atmosféra temného Seattlu je zpracována s velkým citem pro detail a fanoušci si pochvalují audiovizuální zpracování i celkový feeling světa Masquerade.

Hra si rovněž zaslouží uznání za snahu o hluboké morální volby a důraz na příběhové větvení, které má potenciál oslovit ty, kteří hledají narativně silný zážitek.

Verze a platformy

Hra je aktuálně dostupná na PC (Steam, GOG) i na konzolích PlayStation 5 a Xbox Series X/S. Z hlediska výkonu se zdá, že PC verze běží o něco stabilněji, zatímco konzolové porty se potýkají s menšími problémy s optimalizací.

Závěr: Splněný sen, nebo ztracená příležitost?

Po tolika letech vývoje a změn lze říci, že Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2 je dílem, které rozděluje. Pro jedny jde o důstojné pokračování, které navazuje na tradici originálu, pro druhé o promarněnou šanci a nedokončený projekt.

Přestože titul nedosáhl univerzálního uznání, nelze mu upřít ambici, styl a odvahu znovu oživit svět World of Darkness. Možná potřebuje jen čas, několik patchů a otevřenou mysl hráčů, aby mohl plně rozvinout svůj potenciál.