XDefiant: Další odklad od Ubisoftu, ale slibuje stresový test serverů

V poslední době Ubisoft přiznal další zpoždění své očekávané free-to-play hry XDefiant. Přestože měla hra vyjít do konce března, nám jasně říká, že se tak nestalo. Místo toho Ubisoft na Twitteru oznámil, že před skutečným vydáním hry proběhne krátký stresový test serverů.

Původní plán byl, že XDefiant se objeví v létě 2023, avšak po úspěšném beta testování v dubnu téhož roku bylo vydání posunuto na říjen 2023 a následně bylo odloženo na neurčito. Ve finančním hlášení Ubisoftu z února 2024 bylo uvedeno, že vydání hry je naplánováno na čtvrtý kvartál fiskálního roku 2023-24, tedy do 31. března.

Týden před tímto datem se objevily zvěsti o dalším odkladu a Ubisoft to krátce poté oficiálně potvrdil. „Hra byla vždy orientovaná na komunitu, s prioritou na zpětnou vazbu od hráčů,“ uvedl vývojářský tým. „I když jsme doufali, že hra bude spuštěna na konci března, stále jsou zde některá vylepšení, která potřebujeme otestovat.“ Ubisoft dodal, že dokončuje přípravy na stresový test serverů, který proběhne po dobu 12 hodin na PC, PlayStation 5 a Xbox Series X|S. Po tomto krátkém testu by mělo být možné stanovit datum vydání a začít sdílet více informací o nadcházejícím obsahu hry XDefiant.

Není tajemstvím, že XDefiant má za sebou obtížný vývoj. Jeho oznámení v červenci 2021 vyvolalo široce rozšířené posměšky, které donutily Ubisoft vrátit se k přepracování značky. Když se hra objevila znovu v dubnu 2023, vypadala kompetentně: „Zábavná,“ prohlásil náš expert na střílečky Morgan Park, a „jak z dob na zemi, éra CoD z roku 2010, jak to jen mimo bublinu Activision jde.“

Hlavní problém, kterému XDefiant čelí, je, že „je to naprosto v pořádku střílečka v době, kdy ‚v pořádku‘ je absolutní minimum.“ Není těžké si představit, že to je důvod, proč Ubisoft na hře nadále pracuje za hranicemi původních termínů: Jako free-to-play hra by XDefiant mohl uspět v poli dominovaném 70dolarovými hrami Call of Duty, pokud Ubisoft dokáže vše správně nastavit – ale stejně tak by mohl skončit jako další Hyper Scape: opuštěný, zapomenutý a velmi rychle pryč.