Criterion Games a budoucnost sérií Need for Speed a Battlefield

Herní svět se neustále vyvíjí a s ním i strategie velkých studií a vydavatelů. V posledních měsících se hodně mluví o budoucnosti britského týmu Criterion Games, který byl dlouhá léta spojen především s legendárními závodními sériemi Burnout a Need for Speed. Nyní však vývojáři čelí zásadní změně – jejich směřování se pevně přesouvá k vývoji nového Battlefieldu.

Rozhodnutí společnosti Electronic Arts přidat Criterion k týmu pracujícímu na sérii Battlefield nebylo jen dočasným opatřením. Oficiálně byl tento britský tým začleněn do tzv. Battlefield Studio, kam patří i další známá studia jako DICE, Motive či Ripple Effect. Tento krok jasně ukazuje, že EA sází na dlouhodobou podporu a rozvoj značky Battlefield, která i přes smíšené přijetí posledních dílů zůstává jedním z jejich klíčových titulů.

Z pohledu hráčů je otázkou, co tato změna znamená pro sérii Need for Speed. Přestože se jedná o jednu z nejznámějších závodních značek na světě, situace kolem ní je nyní nejistá. Je velmi nepravděpodobné, že by Criterion dokázal současně vyvíjet nový díl NFS a zároveň se podílet na budoucnosti Battlefieldu.

To otevírá dvě možné cesty:

  • Dočasné uložení série k ledu, dokud EA nerozhodne o dalším směřování.
  • Předání značky jinému studiu, které by se mohlo Need for Speed ujmout.

Strategie Electronic Arts do budoucna

Z obchodního hlediska dává tento krok smysl. Série Battlefield má stále obrovský potenciál v oblasti online hraní a kompetitivních střetů. Pro EA je proto výhodné soustředit co nejvíce kapacit právě tímto směrem. Na druhou stranu tím riskuje, že fanoušci Need for Speed, kteří po dlouhá léta očekávají návrat série v plné síle, zůstanou zklamaní.

Rozhodnutí přesměrovat Criterion Games na vývoj Battlefieldu je jasným signálem, že EA vidí v této značce budoucnost. Pro fanoušky Need for Speed to však může znamenat nepříjemnou pauzu nebo dokonce konec série v podobě, jakou ji známe. V tuto chvíli je vše otevřené a hráčská komunita netrpělivě vyhlíží, jaké kroky EA podnikne dál.